Ретро лимузина Mercedes Е500 на четвърт век продават железниците. Мощното возило ще смени собственика си срещу поне 63 197 лева, става ясно от обявление на „Холдинг БДЖ“ в печатно издание.
 
От публикуваното обявление не става ясна модификацията на лимузината, но началната тръжна цена е близка до единствената публикувана в сайтове за обяви кола. В момента подобен автомобил луксозна модификация „Чочоне“ се продава за 64 552 лева.
 
Лимузината беше любимо превозно средство на бизнесмени от сенчестия бизнес през 90-те години. Легендарното „Чочоне“ дори се произвежда във завода на Porsche, при това почти изцяло ръчно. Изработката на един екземпляр отнемал цели 18 дни, пише „Монитор“.

Пазарът показа: Електромбили "нов внос" няма да има
 
Първите бройки на Mercedes 500E W124 се появяват на пазара през 1991 г., а предлаганата от БДЖ е от по-късно производство от 1995 г. Лимузината се задвижва от 5-литров V8-ак с 326 к.с., ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.
 
Разходът подхожда на конете – минималното харчене на бензин е 14 литра на 100 км извънградско, почти двойно (26 литра) е разходът в градски условия.
 
Регистрационният номер на лимузината също не е за подценяване. Любителите на повтарящите се цифри ще бъдат удовлетворени. Табелата върху „бенца“ C4646XB в момента би струвала в КАТ 300 лева, след като от миналата година регистрационните номера с комбинация от цифри „аа-вв“, „ав-ва“ и „ав-ав“ поскъпнаха десет пъти.
 
Лимузината може би има нужда от по-сериозен преглед и обслужване, но поне новият собственик „ще си отдъхне“, защото няма да се налага да си купува застраховка „Гражданска отговорност“. Според регистъра на Гаранционния фонд задължителната полица е валидна до август догодина.
 
Освен луксозната кола жп дружеството продава още 7 автомобила, сред които има товарно возило тип „баничарка“, френски седани и една „Лада Нива“. Средната възраст на колите е около 15 години.