Никога не казвайте тези неща на новите си колеги

Доста е обезсърчаващо, ако след месец на новия колега му се налага да ни се представя отново - в случай че все още не сме му запомнили името, пише Мениджър Нюз. 

Започването на работа в ново работно място е истинско изпитание за емоционалните и трудови сили.

Всички знаем, или можем да предположим, колко е трудно на новите хора да се впишат в различната среда - налага им се да доказват професионалните си умения, същевременно да стават симпатични на всевъзможни личности. Понякога сме твърде натоварени със задачи, за да общуваме с тях. Понякога някои колеги се чувстват застрашени и се държат към тях отбранително, тоест грубо. 

Има някои неща, които не бива да правим или казваме, когато имаме нов колега в офиса, припомня Business Insider. Сред неподходящите реплики или реакции се включва следното:

"По-добре не се сприятелявай с тази група от хора в компанията". Дори да имате абсолютно основателни причини да препоръчате това на човека и дори да се опитвате да го предпазите от нещо, изказването ви прави да изглеждате дребнави. Той сам трябва да достигне до извода с кого да се сприятели. По този начин издигате в очите му групата, която според вас не заслужава внимание. Защо "дребнави"? А защо бихте искали да въвеждате новия човек във вътрешните офис политика и офис борби? Какво може да искате да получите от това? - биха се замисли мнозина, въпреки че може да имате добри намерения. Така че по-добре не казвайте това, дори да са минали месеци от идването му на работа. 

"Ух, така мразя... шефа/ компанията/ този екип/ всичко!". Не е добра идея да разкривате тези свои чувства, дори да ги имате с причина, най-малкото защото е по-вероятно в сравнението с вас новодошлият да избере да харесва шефа - все пак той току-що му е дал работа. 
 

"Успех", изказано със сарказъм. Ако интонацията ви звучи искрено, няма лошо, но ако го казвате със спадащия тон на иронията, както се случва да го пожелаят на много нови колеги (в смисъл "Успех ти пожелавам в тази ужасна компания/ на тази ужасна позиция), не е добре. Сарказмът не е добър избор на говорене пред новите хора. 

"И ти най-вероятно ще съжаляваш, че си дошъл тук". Дайте възможност на самия човек да достигне сам до това заключение, опитите за "предупреждаване" са неподходящи. 

"И какво ново в ... (предишния работодател)". Това е една от директните рецепти за отблъскване от нас на новия колега. 

"Как върви? Недоволен ли си вече?". Някои питат това, дори ако човекът е започнал преди месец. 

"Казват, че това е правило/ корпоративна политика, но всъщност никой не го спазва". Не стимулирайте новодошлите още от началото да не спазват правилата. 

"А теб на каква заплата те взеха?". 

"Придържай се към мен и ще ходиш на разни места". 

"Сега ще ти кажа всичко, което трябва да знаеш, за да успееш тук". Всеки на новата работа има нужда от съвет и менторство, но вие му ги дайте само ако той ги поиска. 

Обръщение с "Ей, ти!". Не всеки е добър в запаметяването на имена, но когато имате нужда да поговорите с новодошлия в офиса, попитайте някого как се казва, преди да го сторите, ако сте забравили. 

"Извинявай". Ако се случи да залеете с кафе нов колега, кажете го, разбира се. Но избягвайте да го казвате при ситуации, в които не се налага. Дръжте се на висота и същевременно уважително, не създавайте отначало погрешно впечатление за себе си. 

"Ти си много си хубава/ хубав. Дали имаш приятел/ приятелка?". Няма нужда от коментар. 

Нищо. Най-лошото, което може да сторим по отношение на новодошлите колеги, е да ги игнорираме. Ако пътищата ви се пресекат по време на работа, или те протегнат ръка да общуват с вас, колкото и да сте изморени, изнервени, заети или друго, бъдете учтиви и ги накарайте да се почувстват добре дошли.