Стремежът на Tesla да задоволи в срок огромното търсене на електромобили й коства сериозни главоболия. Почти всички машини, които слизат от конвейера, постъпват за ремонт, съобщи Ройтерс, позовавайки се на бивши и настоящи служители в компанията.

Поради ускорените темпове на производство, повечето електромобили Model S и Model X, слизащи от конвейра в завода във Фримонт, Калифорния имат едни или други дефекти и преди да бъдат доставени на клиентите или дилърите, се ремонтират. Проверките на качеството установяват, че дефектни са 90% от новите електромобили на Tesla.

С подобни проблеми компанията се сблъска още през 2012 г. Според служители на Tesla, в повечето случаи става въпрос за различни малки проблеми от рода на драскотини, които се отстраняват на място. Срещат се обаче и дефекти, които се отстраняват в специални помещения, наречени дворове – броят на машините в един такъв двор е превишил 2000.

По-конкретно, съобщава се за незатварящи се врати, проблеми с интериора, липсващи детайли, проблеми с уплътненията и др. Освен това работниците са били заставяни да продължат работа, дори когато има проблеми с конвейера. В резултат на това, колата може да напусне завода без предно стъкло или броня, ако те липсват в склада, и след това да бъдат монтирани.

Самата компания твърди, че не извършва никакъв ремонт след конвейвера. Обяснението е, че контролът на качеството е много висок и всички машини се изпращат на допълнителна проверка и отстраняване на дребни неизправности, ако има такива. Според официалната версия на Tesla, в повечето случаи отстраняването на дефектите отнема само няколко минути.

Tesla обаче е отказала да предостави своите вътрешни отчети за контрола на качеството. За проблеми с вече пуснатите в продажба електромобили пък алармира неотдавна изследване на  JD Power. Бяха открити драскотини, твърде големи празнини между панелите на каросерията и други недостатъци.

Но в общи линии, компанията се справя с дефектите от производството преди да пусне колите на пазара. Във форумите за Tesla електромобили наистина може да се намери информация за дребни проблеми, но нищо повече от това.