Броим нетърпеливо дните до най-любимия на всички ни празничен период, в който да прекараме скъпоценно време със своите близки и да изпратим годината с надежда за по-добро утре.

Магията на Коледа ни събира около трапезата, носи усмивки около красиво украсената елха, стопля мислите ни и винаги отваря сърцата ни за доброто, което понякога остава на заден план. В тези моменти на щастие и смирение забравяме за момент ежедневните грижи и се сещаме за онези, които имат нужда от подкрепа, топла усмивка и грижа.

Това се доказва и от скорошно проучване сред потребителите на А1.bg, според което 63% от анкетираните биха направили дарение със собствени средства тази Коледа. Всеки от нас може да бъде посланик на доброто и да подкрепи кауза, която смята за важна и близка, с минимални усилия.

Благодарение на развитието на технологиите днес можем да правим добро и да помогнем на някого в нужда само с един клик, от всяка точка на света. В онлайн пространството има многобройни възможности за благотворителност чрез дарение и подаръци с кауза, а с финантех услугите като дигиталния портфейл A1 Wallet например можеш да направиш своя принос към доброто бързо, лесно и сигурно.

Сред каузите, които според проучването на A1.bg вълнуват най-много българите, са деца, лишени от родителска грижа (64%), хора с увреждания (43%), възрастни хора (36%), помощ за животните (33%) и пострадали при бедствия и аварии (31%). Примерите за гражданско обединение при нужда от изминалата година доказаха, че енергията да помагаме и да бъдем добри присъства в социален аспект и не само по Коледа.

Друг интересен извод от проучването на А1 е, че 83% от отговорилите посочват, че бизнесът трябва да дарява за различни каузи и в подкрепа на неправителствени организации, а 69% биха подкрепили дарителска кампания на компания, без да се изисква да даряват свои собствени средства. Добър пример за такава инициатива, която не ангажира бюджета на хората, но заедно бизнес и клиенти работят в полза на доброто, е коледната кампания на А1.

До 31 декември тази година А1 ще закръгля до лев със свои средства всички сметки, платени от частни клиенти в приложението и портала Моят А1. След края на кампанията телекомът ще дари общата събрана сума при закръглянето на сметките за обновяване на детско болнично отделение по проект „Светулка“ на фондация „За доброто“.

Със събраните чрез кампанията средства се планира подобряване на материалната база и осигуряване на нужното медицинско оборудване за едно педиатрично отделение у нас, което да подкрепи малките пациенти в по-бързото възстановяване и да подобри престоя им по време на лечение.

За добрите дела не е нужно да чакаме Коледа, защото те винаги са там, в онези кътчета на доброто в интернет, които са винаги на един клик разстояние, благодарение на технологиите, които винаги ще ни свързват.