Български компании изкупуват картофи и ги даряват на социално слаби хора. По този начин помагат както на производителите да не изхвърлят залежалата си продукция, така и на бедните, заяви Тодор Джиков, председател на Националната асоциация на картофопроизводителите (НАК).

Инициативата е на организацията под мотото: „Бъди добър и дари от сърце“. Вече са дарени над 25 000 кг. на нуждаещите се хора, на 11 общини, много села и църкви. Първи се включиха фирми, търгуващи с препарати за растителна защита, семена, торове и други земеделски производители, подчерта Джиков.


Според него желаещите компании се увеличават всеки ден. Дори има и много физически лица, които купуват по един чувал и го даряват.

Оказа се, че има доста нуждаещи се хора, на които можем да помогнем при желание и от сърце. Така помагаме на българските производители да продадат част от продукцията си, да имат средства за семействата си и сеитба за новата стопанска година и да избегнат фалита.


Нека да спрат да ни критикуват, че само искаме пари, а не даряваме и не помагаме, като имаме толкова много продукция, коментира Тодор Джиков. Затова инициативата продължава в цялата страна.


Националната асоциация на картофопроизводителите се включи още и в кампанията на тв водещият Ники Кънчев и Светла Паркър – „Благодаря ви, че Ви има“, по която ресторанти готвят за медиците на първа линия. От НАК даряват картофи всеки ден и по тази инициатива.


От асоциацията се надяват да се присъединят още добри хора и компании. Те призовават потребителите да продължат да търсят и избират българските продукти. По този начин подпомагат родното производство и стопаните, които вече 5 месеца не могат да продадат продукцията си и тя залежава по складовете, заради абдикиралата държава.


Желаещите да се включат в инициативата „Бъди добър и дари от сърце“ на НАК, може да се обръщат към Мадлен Джикова на тел. 0888 952885