Големи новини за "Хемус" и "Рила" и "Черно море"
За да се преодолеят предизвикателствата в пътния сектор, трябва да се направи оценка на сегашното състояние на пътната мрежа
Проектът на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за периода 2024 - 2030 г., който предстои да бъде представен, е разработен в посока осигуряване на планирана, свързана и безопасна пътна мрежа в България. Това съобщи инж. Ясен Йорданов, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" на конференция "Минало, настояще и бъдеще на пътната инфраструктура в Република България".
Форумът е в рамките на честването на 30 години от основаването на Камарата.
В документа е направена анализ и оценка на актуалното състояние на републиканската и общинската пътна мрежа и включва рекапитулация на извършените дейности в периода 2016 - 2022 г.
С цел поддържането на технико-експлоатационните качества на съществуващата пътна инфраструктура, модернизацията й и развитието на нови трасета, както и изпълнението на национални стратегически и европейски посоки на развитие, проектът на стратегия очертава рамка за постигане на търсените резултати, каза Ясен Йорданов.
С разработването на стратегията е изготвена и средносрочна оперативна програма, която е в унисон с дългосрочната визия за развитие на републиканската пътна мрежа и в краткосрочен план – до 2030 г., се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", стартирането на магистрала "Черно море", а в бъдеще с хоризонт след 2030 до 2050 г. да бъдат развити всички вертикални основни магистрални комуникации, които биха дали истинска и пълна свързаност на България, каза Йорданов.
По думите на председателя на пътната агенция, за да се преодолеят предизвикателствата в пътния сектор, е важно да се използват възможностите за подобрение и разширение, както и да се направи оценка на сегашното състояние на пътната мрежа, да се идентифицират основните затруднения.
Трябва да се определят стратегическите приоритети, включително да се поставят ясни цели и задачи, нужно е приоритизиране на пътните проекти на базата на икономически, социални и екологични критерии и интегриране на устойчиви практики в планирането на пътната мрежа, смята Йорданов.
По думите му от съществено значение за ефективното стратегическо планиране е предвиждането на бъдещите тенденции и предизвикателства, свързани с технологичния напредък, устойчивия транспорт, адаптирането към изменението на климата и ограниченията във финансирането.
Препоръките за стратегическо планиране и развитие на републиканската пътна мрежа в България включват дългосрочно планиране, определяне на приоритети на базата на данни, сътрудничество и ангажираност на заинтересованите страни, устойчива и издръжлива инфраструктура, иновативни механизми за финансиране, както и постоянен мониторинг и оценка, регионално сътрудничество, каза Йорданов.
Основната цел на пътищата е да ни свързват така, както ни свързват добрите отношения с Камара "Пътища", обобщи председателят на пътната агенция.
БЛИЦ припомня, че няколко часа след края на форума Йорданов бе освободен от поста със заповед на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук