Facebook, Google и Oracle следят активността на потребителите в интернет, включително и еротичните сайтове, които посещават и клиповете, които гледат. Това твърди ново проучване на Microsoft, направено заедно с университетите на Пенсилвания и "Карнеги Мелън", цитирано от в. The New York Times.

Проучването е обхванало 22 484 сайта за еротично съдържание. Анализирани са какви тракери използват те, за да следят активността на потребителите и към кои трети лица се предават тези данни.

Общо 93% от тестваните сайтове действително предават данни на трети лица. Google има свои тракери на 74% от сайтовете, Oracle - на 24%, а Facebook - на 10%. Едва 17% от сайтовете криптират връзката, което прави останалите много лесни мишени за хакерите.

Според авторите на проучването дори сърфирането в тези сайтове, чрез "инкогнито" режима на браузъра не помага. Единствената разлика при използването на този режим е, че данните не се съхраняват в собствения компютър, но въпреки това се изпращат на трети лица.

Пред вестника Facebook коментира, че компанията е забранила на такива сайтове да използват нейните тракери за рекламни и бизнес цели.

Пред онлайн изданието BusinessInsider Google коментира, че използването на реклами от мрежата на компанията е забранено в еротичните сайтове, както и подбор на реклами на базата на сексуалните интереси на потребителите като цяло.

Компанията допълва, че не е позволено и предаването на каквато и да е информация, която може да доведе до идентифицирането на конкретен човек от Google.

Според авторите на анализа обаче, самият факт, че такава информация се събира, е притеснителен. "Фактът, че механизмът е толкова сходен с този в онлайн магазините, трябва да е сериозно предупреждение.

Това не е като да избираш пуловер и неговата реклама после да те следва из сайтовете. Това е много по-специфично и изключително лично", коментира Елена Марис, част от екипа направил проучването.