Кампанията на БНТ - „Забравената история на Стилияна“ - с отличие от BAPRA Bright Awards
"Забравената история на Стиляна" е кампания, с която обществената медия не просто популяризира забравени страници от българската история, но и осмисля по нов начин мисията на обществената медия. В рамките на проекта бяха издирени редица факти, свързани с първия български трибагреник, чийто създател е Стилияна Параскевова. Това даде възможност на българските ученици да узнаят кой, кога и как създава знамето на България. Липсващата история от учебниците вече е включена в програмите на българските средни училища. Кампанията стартира на 3 март 2016 г. с подкрепата на Министерството на образованието и науката. Идеята за кампанията е на изпълнителния продуцент Надя Обретенова и репортера Благой Цицелков и зад нея застанаха със свои послания водещите на „По света и у нас”.
Кампанията вече обхвана всички български училища, включително и тези в чужбина, българските общности по света, а в навечерието на националния празник тази година се превърна в един от акцентите на официалните чествания.
„Когато се потопиш в историята на Стиляна, съпреживяваш тази история. Разбираш наистина колко велик народ сме и колко герои е имало в нашата страна. Има и в момента много вдъхновители, които пишат нашата история“– подчерта Надя Обретенова.
Кампанията връща историята 140 години назад, за да научат днешните ученици за подвига на 14-годишната Стилияна Параскевова, която подрежда цветовете на опълченския флаг, който трябва да влезе в боя на Руско-турската освободителна война. Екипът на „По света и у нас“ създаде документален филм и негова версия – видеоурок е адаптиран за средните училища.
„Този видеоурок показа, че БНТ е не само медиатор в обществото, а че може да променя събитията и да покаже че видеоуроците правят образованието интересно и интерактивно за младите.“ – допълни журналистът Благой Цицелков.
„Забравената история на Стилияна“ е поредната общественозначима кауза на БНТ, която получава признание от Българската асоциация на ПР агенциите. Досега престижната награда в категория „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ е присъждана за инициативите „Малкото голямо четене“, „Спри, детето запази!“, „Купувам българско“ и „Детска Евровизия“, на която националната телевизия бе домакин през 2015 година.
Последвайте ни