Пускането на втория диаметър на метрото от надлез "Надежда" до кв. "Лозенец" трябва да намали с 15.5% катастрофите в София. Това показват проучвания за ползите от подземната железница, съобщава Дневник.
Статистиката на КАТ показва, че само от началото на седмицата в града са станали над 400 пътни инциденти. Проучванията&nbsp;са представени днес от директора на общинската фирма &quot;Метрополитен&quot; Стоян Братоев по време на посещението на еврокомисаря по регионална политика Павел Самецки на строежа на метростанцията при хотел &quot;Хемус&quot;.<br /> <br /> &quot;След пускането на втория диаметър колите на градския транспорт могат да бъдат намалени със 72, от което ще се спестят 9500 тона гориво годишно&quot;, обяснил Братоев и припомнил, че пътуването с метрото, което отнема максимум около 20 минути, ще спести на столичани 43 хил. часа годишно, тъй като сега те се возят в градския транспорт два пъти по-дълго.<br /> <br /> Братоев е съобщил, че вече 160 хил. души ползват на ден метрото по линията от кв. &quot;Люлин&quot; до кв. &quot;Младост&quot;. Заради натовареността на трасето общинското дружество ще купи още три влака. &quot;Така ще намалим интервала на движение в пиковите часове с половин минута. Сега по това време влаковете минават на 4 минути&quot;, каза шефът на &quot;Метрополитен&quot;. В същото време строителството на втория диаметър на подземната железница върви по график. <br /> <br /> През ноември се планира да започне изграждането на станцията на бул. &quot;Черни връх&quot;. &quot;Сменихме начина на строителството и няма да се наложи да спираме движението&quot;, допълни Братоев. Част от бул. &quot;Мария Луиза&quot; при Лъвов мост обаче ще бъде затворена, тъй като там също ще се прави спирка на подземната железница. Изграждането й ще започне в края на ноември. <br /> <br /> Скоро трябва да започне и строителството на метрото от надлез &quot;Надежда&quot; към кв. &quot;Обеля&quot;. Строителят на обекта трябва да бъде избран до няколко седмици. Не е ясно кога може да започне изграждането на подземната железница от бул. &quot;Цариградско шосе&quot; до летището, тъй като за този участък все още не е осигурено финансиране. За бъдещето е оставено и строителството на третия диаметър от кв. &quot;Княжево&quot; към кв. &quot;Левски&quot;./ БЛИЦ