Клиенти на автобус по линия №2 в Благоевград сутринта искрено се веселиха с поредното нововъведение в градския транспорт – съобщаване на български и английски на коя спирка спира автобусът и коя спирка следва.

Информацията е на запис и е доста атрактивна, защото „Автобусна спирка ЗМК“ е преведена на английски като “bus stop ZMK“, а спирка „14-ти полк“ на английски звучи като “bus stop fourteen POLK”, пише "Струма". 

Собственикът на автобуса, бизнесменът Марио Богданов, призна, че колата с нововъведението е негова, и обясни, че поръчал на младеж да направи записа, но не го чул целия. „Платих му, разбира се, но ако е така, сега ще го накарал да си направи корекциите”, увери Богдански.

Този побългарен начин за модернизация на обслужването по благоевградските автобусни линии е втори по ред, откакто линиите бяха поети от „Бистрица 96“ ООД и „Струма 11“ ООД с управители Марио Богданов и Николай Петков. Първият опит бе контрольорите да бъдат оборудвани с касов апарат, вързан директно с НАП, който издава на клиентите касов бон вместо билетче.

Апаратът бе пуснат преди месеци само в един автобус, но си само остана експеримент, защото в другите коли още се късат билетчета от кочан. Последва снимане на картите за пътуване с личните смартфони на контрольорите, което не е ясно за какво служи, след като върху самата карта е написано докога е валидна, а това е единственото, което би трябвало да интересува превозвача.

Сега вече и англоговорящите в Благоевград са обслужени. Висящ остава въпросът ще успеят ли собствениците на „Бистрица 96“ да си оборудват до лятото автобусите с климатици, защото миналата година такива нямаше, и за да не колабират пътниците вътре, някои от шофьорите им дори караха с отворени врати.

Какво обясни пред БЛИЦ регионалният представител на BUSTEC S.r.o. Марио Евстатиев Марио Евстатиев четете тук!