Райко Райков от Велико Търново има шест акта за неправилно паркиране в Швеция, без изобщо да е напускал страната, съобщава „Янтра днес“.
 
Наложените глоби са за автомобил, който продал преди няколко години на мъж от с. Петко Каравелово. Нарушенията са общо шест, всяко от които е в размер на 400 шведски крони или по 76,31 лв.
 
Мъжът остава шокиран, тъй като при сделката за колата спазва всички изисквания от своя страна и дори предоставя договора за покупко-продажба в КАТ – Велико Търново. Оказва се, че името му не е заличено като собственик, а това на купувача е добавено като втори собственик на автомобила.
 
В същото време няма информация колата да е напускала пределите на България и съмненията са, че вероятно номерата са свалени и са сложени на друг автомобил. Мъжът се притеснява да не бъде осъден за нещо, което не е извършил. Затова подава жалба в Районната прокуратура в старата столица и до фирмата, от която получава известие за глобите.
 
„Получих писма от “Еф Ес Джи Консултинг” ООД в София, които бяха без подпис и печат, вероятно доставени на ръка, с които ме уведомяват, че имам глоба за неправилно паркиране с автомобил ВТ 8617 АМ. В писмата никъде не е упомената марка или модел на колата. Посочено е мястото на нарушенията в Швеция, които са извършени на 29 и 30 юни 2018 г. След като се обадих на въпросната фирма, се оказа, че глобите не са две, а общо шест. Другите четири са от 3, 11, 17 и 18 юли 2018 г.”, разказва Райко Райков.
 
Мъжът продава колата си “Фолксфаген Джета” на 13.08.2013 г. Сделката е изповядана при нотариус Диана Раднева, а договорът от продажбата е представен още същия ден в “Местни данъци и такси”, а на следващия ден и в КАТ, където получава входящ номер и е приет по надлежния ред. Тогава дори не е подозирал, че може да бъде сюрпризиран по подобен начин.
 
Изпращането на писмата го усъмнило в истинността им и направил собствена проверка по случая. Установява, че все още се води собственик на колата. До 2017 г. е плащана застраховка „Гражданска отговорност”, след което превозното средство изчезва и на практика е дерегистрирано служебно от КАТ. В същото време нарушенията са от лятото на 2018 г. зад граница, макар да няма данни автомобилът да е напускал страната.
 
От април, когато подава жалбата в прокуратурата, Райко Райков все още няма отговор по казуса.