Шофьор на автобус, обслужващ линията Дупница – Сапарева баня, е оставил на улицата вместо на автогарата в Дупница трудноподвижна жена и още 20-ина пътници, създавайки им куп неудобства.

За проблема, възникнал след монтирането на бариерите и въвеждането на пропускателен режим на автогарата, алармира 72-годишният Иван Андонов, който е бивш автобусен шофьор и пенсионер от закрития ДАП в Дупница.

Иван Андонов и хора, живеещи и работещи в района, се опасяват, че новата практика на част от шофьорите да оставят пътниците по улиците около автогарата крие сериозни опасности, пише "Вяра".

„Съпругата ми беше 7 дни на лечение в санаториума в Сапарева баня. Днес (18 юли, бел. авт.) сутринта ми звънна, каза ми, че се прибира и ме помоли да отида да я чакам на автогарата в Дупница. Отивам на автогарата и чакам автобуса. Автобуса обаче го няма, а стоя на сектор „Пристигащи”. Звъня по телефона, Божанка ми казва:

„Ами аз съм на автогарата. Ти къде си?” А тя извън автогарата, на около 200 метра, зад стоянката на такситата. Там ги оставил шофьорът. Вбесих се. Съпругата ми е инвалид, с два бастуна. Взех й багажа, тя беше с два големи сака и си тръгнахме. Минавайки покрай такситата, един от шофьорите ми каза:

„Защо не му натепа пестниците?!” Викам това е най-лесно, ама защо се получи така в тоя случай?” Той вика: „Това не е един-единствен случай. Те са така, защото там поставиха една будка и бариера и се получава нещо като КПП.

За да влезеш в района на автогарата и да обслужиш пътниците, трябва да се вдигне тази бариера, но преди това да дадеш 2 лв. На шофьорите не им се дават 2 лв., затова не влизат. Още повече вбесен, отивам на информацията, търся началник автогара. Казаха ми, че го няма и ще се върне след 2-3 часа.

Бях готов да дам пари на една от служителките на автогарата, за да ги даде на шофьора и да не оставя хората, където му хрумне. Кой отговаря за градския и извънградския транспорт в Дупница? Защо, вместо да улесняват хората, ги затрудняват?

Аз посрещнах съпругата ми. Помогнах й, но имаше още 3-4 жени, които нямаха посрещачи. И те натоварени с багаж, а трябваше да стигнат навреме.

Имаха връзка с други автобуси”, разказа в редакцията Иван Андонов. Възрастният човек подчерта: „Микробусът е между мръснобяло до сиво, с регистрационен номер КН 90 80 АБ. С шофьора не съм разговарял. После се поинтересувах и разбрах, че е от фирма „Валдани”. Неин собственик е бившият общински лидер на БСП в Сапарева баня Валентин Кюрчийски, който беше и общински съветник в курорта.

„25 г. бях автобусен шофьор в ДАП-а. 17 г. бях във вътрешноградския транспорт и след това го унищожиха. Частниците взеха транспорта и ние отидохме на автогарата. Ние обслужвахме линиите основно в Дупнишка околия, ходехме до София, до Благоевград.

Такова нещо не се е получавало. Имало е проблеми. Никъде не е идеално. Но такова нещо не е имало. Ако има някакъв фонд, да се отпускат тези 2 лв. на шофьорите, за да не тичат посрещачите почти до Транспортната болница. Какво ще прави трудноподвижен пътник с багаж, като спре рейсът на бившата маслобойна, до склада за фуражи? Чак там оставят пътниците”, посочи Иван Андонов.

Бившият шофьор уточни, че е запознал с проблема и представители на ДАИ, които му казали, че това са „дребни неща”.

За коментар потърсихме Георги Зарев – управителя на общинското дружество „Дупница транс”, стопанисващо автогарата. Той обясни, че след въвеждането на пропускателния режим на автогарата от 16 юли за превозвачите има такса. Тя е 2 лв., плаща се само при потегляне по маршрута. Стана ясно още, че заради таксите част от превозвачите засега отказват да ползват услугите на автогарата.

„Предложихме на всички превозвачи да сключим договори и срещу заплащане да ползват автогарата. По-голямата част от фирмите подписаха договори и с тях няма проблеми. Трима от превозвачите – от Кюстендил, Бобов дол и Сапарева баня, отказаха и техните автобуси реално не посещават автогарата.

Ние пишем тези курсове като непокрити, тъй като автогарата е част от маршрутите. Шофьорите паркират автобусите по улици в района, търсят пътниците по секторите и след това ги водят до автобусите.

Това е недопустимо. Може да възникнат ПТП-та, заради което сме сезирали съответните органи. Надявам се в най-кратки срокове проблемът да бъде разрешен, защото потърпевши са хората”, каза Георги Зарев.

Любопитна подробност е, че съпругата на Иван Андонов Божанка Андонова се сдобила със заболяването, докато била на гурбет. „Години наред работи като шивачка в ДИП-а и „Тих труд”. 3-4 г. работи по Гърция. Там е паднала много лошо, прещипала си е нерв на гръбначния стълб, има изместени прешлени. 2 г. ходим по доктори и най-сетне ни казаха, че трябва да прави процедури в санаториума”, обясни възрастният дупничанин.