Вариации на популярни коктейли с ракия, представени от двама от най-добрите български бармани, беше част от уникална шоу програма за финала на първия по рода си конкурс за най-оригинална многокомпонентна напитка с любимата българска напитка.

Специално за събитието, зад бара на „Стралджанска“ застанаха топ миксолозите Александър Симеонов и Николай Вангелов от Nomad Barman, които представиха шест авторски туиста пред избрани ракиени фенове - победители в конкурса “В търсене на съвременния български коктейл”.



„Събитието е представяне на коктейлите пред публиката, като освен като награда, искаме да чуем и тяхното мнение за вкуса и начина на представяне на ракията“, споделят от избата производител на „Стралджанска“ „Вила Ямбол“.

Интересен факт, свързан с производството на „Стралджанска“ е, че „Вила Ямбол“ е една от малкото изби със собствено звено за производство на бъчви. В работилницата и до днес работи най-старият бъчвар в България бай Вълчо, който продължава да предава опита си на по-младите. За бъчвите за ракия, използва български дъб.



Именно качествената дървесина обогатява и формира финалните нюанси в аромата и вкуса на „Стралджанска“, убедени са технолозите на избата.

„Интересът към конкурса е доказателство, че голяма част от хората използват ракията за коктейли и са склонни да я приемат като съвременна напитка, отвъд клишето“, допълват от избата.

Именно това - да бъде представена по по-атрактивен и съвременен начин е мисията, зад която застава любимата премиална ракия „Стралджанска“ този сезон. Ето защо, от началото на септември марката представя уникална коктейлна платформа, която показва модерното лице на любимото националното питие - https://straldjanska.online.   

Тя включва както интерпретации на различни алкохолни миксове – както класически и наложили се коктейли, така и най-новите трендове с ракия, сред които БЛЪДИ МАРИЯ, СТРАЛДЖА ХАЙБОЛ, СТРАЛДЖА ШПРИЦ, СТРАЛДЖА ОЛД ФЕШЪН, ЕНЕРДЖИ ХАЙБОЛ и СТРАЛДЖА САУЪР.

Родните бармани Александър и Николай, които са носители на много международни награди, са на мнение, че качествената българска ракия по нищо не отстъпва на останалите популярни основи за приготвянето на коктейли. Според тях, любимото национално питие прави все по-смели стъпки в навлизането си в коктейлната култура и затова двамата работят активно за налагането и популяризирането му в барове и ресторанти.

„Хубавата, висококачествена българска ракия вече е питие за удоволствие, което се консумира в умерени количества и търси нова, модерна форма. Така националното питие бавно си проправя път от масата към бара“, разказва Александър Симеонов.



„В последните години коктейлната култура у нас се е подобрила в пъти.

Ако преди са се предпочитали повече високоалкохолни напитки, то сега се поръчват по-леки и по-семпли питиета, които се приготвят лесно.

„Вече се наблюдава много засилен интерес към премиалните марки, консуматорите имат по-високи изисквания и критерии към напитките, а „Стралджанска“ мускатова се налага като предпочитана марка сред хората, за които консумацията е въпрос на удоволствие“, допълва колегата му Николай.

Предстои, авторските коктейли да бъдат включени в менютата в заведения в цялата страна, като лансирането им ще бъде обявено на FB страницата на марката.