Важна новина за АМ "Струма"
Одобреното трасе е по така наречения Източен вариант Г 10/50, който минава високо по западните склонове на Пирин, поради натиска от зелени неправителствени организации
След одобрението от Европейската комисия, Бернската конвенция и разрешението от Министерството на околната среда и водите, вече стартираха геоложките проучвания, необходими за изработване на техническия проект за изграждане на лявото платно на АМ Струма от Кулата към София и обходния път на Кресна, съобщава Еко Новини.
Одобреното трасе е по така наречения Източен вариант Г 10/50, който минава високо по западните склонове на Пирин, поради натиска от зелени неправителствени организации. Г 10/50 означава, че магистралата ще е със широчина 10,50 метра – две платна за движение по 3,5 метра и две направляващи ивици.
На много места, където има изкачвания, движението ще е в три активни ленти.
С цел подобряване на безопасността, предотвратяване на пътни инциденти и задръствания, проектът на АМ Струма от Кресна към София предвижда и допълнителни аварийни площадки за спиране. Те са разположени от дясната страна на пътя по дължината на трасето през 500 метра.
Площадките са съобразени с местоположението на тунелите и виадуктите. Същите параметри на трасето има и известната гръцка магистрала Егнатия Одос, която свързва Александруполис и Игуменица на Йонийско море.
Същинското строителство се очаква да започне през пролетта на следващата година, след одобрението на техническия проект. Трасето на АМ Струма по този Източен вариант, който минава по западните склонове на Пирин, е изключително сложно техническо съоръжение. Това се дължи на тежките екологични изисквания, които съпътстваха проекта.
Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС), която е валидна от май 2018 г., изисква заобикаляне и премостване на многобройните местообитания на защитени растителни и животински видове. Това предопределя и строителството на голям брой тунели и виадукти.
Заради строгите екологични изисквания се предвижда изграждането на 18 виадукта, 5 тунела, 3 надлеза, 3 подлеза и 80 съоръжения за животни. За да се осигури лесна транспортна достъпност до населените места в района, за рафтърите и имотите на местните хора ще се изградят и 3 пътни възела.
За защита на интересите на жителите на Кресна е предвидено по обходния път на града да се изградят 3 моста, 2 тунела, 1 виадукт, 3 селскостопански подлеза и 15 съоръжения за животни.
Община Кресна предвижда до пътен възел Кресна, на площ от около 25 декара, изграждането на паркинг с търговска зона, заведения за хранене и пазар за селскостопанска продукция.
Очаква се, ако отново няма опити за саботаж на проекта от зелени неправителствени организации, лявото платно на АМ Струма от Кулата към София да бъде готово до 2028 година.
Последвайте ни
Докога някакви измислени ,,зелени",които получават издръжка отвън и защитават нечии чужди интереси,ще ни правят на маймуни!?Вземете пример от австрийците, на магистралата БратиславаВиена са изградени специални преходи за дивите животни,които са оформени така,че да не се различават от околната среда,а у нас шепа дебили и измисленни ,,еколози" ни разиграват години наред.Трябва да представят обоснован доклад ,с доказателства за видовете животни и местообитанието им в този район.
ЙУХ е напълно прав някакви измислени "зелени" ни разиграват над 20 години! Абсолютно очевидно е, че зад тях стоят нечии яки интереси! Не ви ли се струва подозрително, че никой от заинтересованите страни не натиска за бързо завършване на Струма? Това освен българите са Гърция и Румъния. Не споменавам т.н. ЕС, на който не му пука за изграждане на уж важните европейски коридори на Балканите!!