Важно: Това решение засяга сметките за ток на милиони българи
От септември 2023 г. „Електрохолд“ минава към електронни фактури, хората без устройства трябва специално да подадат заявление за хартиена фактура
Много битови потребители на ток в Западна България, които нямат умни устройства и достъп до е-поща, ще трябва изрично да заявят, че искат да продължат да получават хартиена фактура, пише Телеграф бг.
Причината е, че от септември 2023 г. „Електрохолд“ минава към електронни фактури и всички сметки на битови клиенти ще бъдат налични онлайн след регистрация за достъп.
Промяна
Битовите потребители, които изрично не са поискали да продължат да им издават и пращат хартиени, няма да ги получават от септември, е записано в Общите условия на енергото на Западна България.
В момента 600 000 от клиентите на „Електрохолд“ използват електронна фактура. Хартиените фактури са под един милион на месец.
За да продължи да получава хартиена фактура, титулярят на партидата трябва да посети лично търговски център на „Електрохолд“, да носи лична карта и попълни заявление за получаване на хартиена фактура.
До август 2023 г. всички клиенти на енергото ще получат образец на такова заявление заедно с месечната си фактура за ток.
Как жителите на селища като Банско, където енергото няма центрове за клиенти, нямат умни устройства и интернет връзка, ще научаваме колко е сметката ни и за какво потребление плащаме.
Трябва да ходим до Разлог, където енергото има офис, за да поискаме да получаваме хартиена фактура, коментира буден гражданин.
При необходимост ще се организират временни приемни в селища, където енергото няма офис, обясниха от „Електрохолд“.
Информация
Клиенти, които нямат валиден имейл или се затрудняват да използват интернет, ще могат да се информират за задълженията си по няколко начина. Те ще могат да проверяват месечната си сметка на телефона на Електрохолд 070010010 – с автоматична проверка или чрез връзка с оператор.
Трябва да се регистрират, като изпратят SMS с клиентския си номер на 170077. След това ще може да си проверяват сметката, като изберат горния номер и напишат кратко съобщение smetka.
При заплащане сметката си на каса на платежните партньори Български пощи, FastPay, EasyPay клиентите ще получават разписка, която съдържа детайлни данни от фактурата. Клиентът може да попита и колко е месечната му сметка в клиентски център на „Електрохолд“.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук