С разпространението на новите технологии през следващите няколко години все по-голяма част от служителите се очаква да станат мобилни, а работните помещения - все по-дигитализирани и виртуални. От сайта Кариери предават, че офисите в България са далеч по-консервативни от това, което може да видим на работните места по цял свят. По дискусията „Бъдещето на Офиса” архитектът Христо Станкушев споделя, че повечето тукашни мениджъри нямат ясна представа какъв точно ефект искат да постигнат чрез смяната на работната среда - да привлекат определен вид бизнес партньорства, да продадат успешно визията си на потенциалните клиенти или да стимулират интереса на подходящите кандидати за работа на пазара. За да харесваш работата си, освен колегите и заплатата си е нужно да се чувстваш добре и в офиса. В най-добрия случай изкарваме по 8 часа работен ден. Все повече се разработва концепцията, че хората, докато работят, трябва да са тонизирани, не само преди работно време, а и по време на бизнес процеса, независимо колко е натоварен той. Стресът не е позволен. С навлизането на нови поколения служители, застъпва и новата визия не само на бизнеса, а и на така досадния офис за всички. Говорим за работни места с джакузи, помещения за зумба и йога, стая с джаги или пък маса за масажи и личен психолог. Забавлението по време на работа е практика от доста време насам в големи офиси като централата на Гугъл в Цюрих, където може да видите служители на пързалка, с която отлитат до стола за обяд. А какво ще кажете за LinkedIn - социалната мрежа за бизнес контакти, в който щаб има специална стая за отдих с музикални инструменти. С една дума най-големите компании в света вече са превърнали офисите си в много повече от традиционните схващания за работно пространство. Помещенията с по-модерна визия, дизайн и екстри започват да застъпват все повече у нас. Най-често това се случва при ИТ специалистите. Грижата за здравето и поддържането на външния вид, било чрез балансиран режим на хранене е друга важна тема, която също намира приложение в чужбина. Спортуване и специализирани медицински услуги, са сред приоритетите на новото поколение служители. Затова компаниите ще търсят по всякакъв начин да отговорят адекватно на тези потребности. За тази цел вече се интегрират в офис мебелите технологии като сензори за измерване на кръвното налягане, кръвна захар или други био данни на работещите. Ще се изграждат "безстолови" работни места, които изключват продължителното седене, улесняват кръвообращението, стимулират движението и оттук комуникацията между дори най-отдалечените екипи. Някои работодатели като Facebook, Alphabet и LinkedIn отиват дори по-далеч и превръщат офиса в пакет от услуги, насочени към служителите, като например търсене на квартира, намиране на домашен любимец, предоставяне на химическо чистене и т.н. Традиционният "кабинет на шефа" също върви към изчезване. Все по-популярни стават и офисите на открито - на пейката пред блока, в заведение и т.н. Изобщо офисът на бъдещето, убедени са експертите, ще стимулира потенциала за развитие на служителите. "Офисът е първичният елемент от изграждането на работодателската марка, което е изключително важно в условията на дефицит на кадри", казва Симона Стилиянова, експерт "Комуникации" в компанията за изнесени услуги Telus International Europe.
За да харесваш работата си, освен колегите и заплатата си е нужно да се чувстваш добре и в офиса. В най-добрия случай изкарваме по 8 часа работен ден. Все повече се разработва концепцията, че хората, докато работят, трябва да са тонизирани, не само преди работно време, а и по време на бизнес процеса, независимо колко е натоварен той. Стресът не е позволен. 

С навлизането на нови поколения служители, застъпва и новата визия не само на бизнеса, а и на така досадния офис за всички. Говорим за работни места с джакузи, помещения за зумба и йога, стая с джаги или пък маса за масажи и личен психолог. Забавлението по време на работа е практика от доста време насам в големи офиси като централата на Гугъл в Цюрих, където може да видите служители на пързалка, с която отлитат до стола за обяд. А какво ще кажете за LinkedIn - социалната мрежа за бизнес контакти, в който щаб има специална стая за отдих с музикални инструменти. С една дума най-големите компании в света вече са превърнали офисите си в много повече от традиционните схващания за работно пространство. 

Помещенията с по-модерна визия, дизайн и екстри започват да застъпват все повече у нас. Най-често това се случва при ИТ специалистите.   

Грижата за здравето и поддържането на външния вид, било чрез балансиран режим на хранене е друга важна тема, която също намира приложение в чужбина. Спортуване и специализирани медицински услуги, са сред приоритетите на новото поколение служители. Затова компаниите ще търсят по всякакъв начин да отговорят адекватно на тези потребности. За тази цел вече се интегрират в офис мебелите технологии като сензори за измерване на кръвното налягане, кръвна захар или други био данни на работещите. Ще се изграждат "безстолови" работни места, които изключват продължителното седене, улесняват кръвообращението, стимулират движението и оттук комуникацията между дори най-отдалечените екипи. Някои работодатели като Facebook, Alphabet и LinkedIn отиват дори по-далеч и превръщат офиса в пакет от услуги, насочени към служителите, като например търсене на квартира, намиране на домашен любимец, предоставяне на химическо чистене и т.н. Традиционният "кабинет на шефа" също върви към изчезване. Все по-популярни стават и офисите на открито - на пейката пред блока, в заведение и т.н. Изобщо офисът на бъдещето, убедени са експертите, ще стимулира потенциала за развитие на служителите. 

"Офисът е първичният елемент от изграждането на работодателската марка, което е изключително важно в условията на дефицит на кадри", казва Симона Стилиянова, експерт "Комуникации" в компанията за изнесени услуги Telus International Europe.