Министърът на транспорта бе атакуван от опозицията заради финансовото състояние на БДЖ. Той реши да отговори на критиките на БСП, ето какво написа:
"В последно време темата за Българските държавни железници се превърна в инструмент за политически нападки и откровени лъжи от страна на опозицията. Винаги съм твърдял, че ролята на опозицията трябва да е градивна и съм уважавал критиките на опонентите си, когато това е касаело оздравяването и стабилизирането на дружеството. За съжаление колегите от левицата за пореден път доказват явната си незаинтересованост от състоянието на българските железници. Днес бивши директори на БДЖ си позволиха да цитират данни, които са в крещящо противоречие с реалността. Именно в интерес на истината си позволявам да опровергая неверните данни , които явно целят заблуждаване на обществото за тежките грехове, които БСП носят към дружеството: 

Твърденията, че правителството на ГЕРБ е спряло да обслужва дълговете за БДЖ, са една голяма лъжа. Фактологията е следната- през 2002 година задълженията на БДЖ са 196 милиона лева, в края на 2005 година те са в размер на 417 милиона лева, а през 2009 г. дълговете на дружеството скачат на 850 милиона лева! Истина е единствено, че до 2009 година правителството на Тройната коалиция изплаща старите дългове, взети за закупуването на мотрисите „Сименс“- влакове, които са закупени без никакво обсъждане, нито на ниво правителство, нито на обществено такова. Угодно обаче е премълчан фактът, че обслужването на старите дългове става с тегленето на нов заем, отново без питането на когото и да е. Вместо да започнат реформи и погасяване на задълженията, старите задължения се рефинансират с нови. Бившият финансов министър Симеон Дянков не е спирал нищо, просто нямаше банка в България и в света, която да даде повече кредит на БДЖ без държавна гаранция. 

От началото на 2010 година до момента намалихме дълговете на дружеството до 393 милиона лв. Позволявам си да кажа за пореден път, че няма друга партия като БСП, която да е съсипала повече Българските държавни железници, и не само. Да си припомним кражбата за 30 милиона лева на рециклираните вагони, които и до момента стоят в Унгария. Да си припомним и бившия шеф на БДЖ, обвинен за нанасяне на тежки щети на дружеството, известният социалист Христо Монов. А на нападките, че защитавам нечии чужди интереси, ще отговоря така- приватизацията на половината ТЕЦ- ове и Топлофикации в държавата, както и на Българския морски флот, се случва именно по време на управление на социалистите. 

Приоритетите ми като министър на транспорта, информационните технологии и съобщения са ясни и конкретни. Моите цели са в България да имаме модернизирана жп инфраструктура, нови влакове, подобряване на работните условия и качеството на услугата. Всичко извън тези важни и належащи за БДЖ стъпки и реформи, ще възприемам оттук- нататък като вреда за националния интерес и за българските граждани."