Положението е много сериозно. 25 хиляди фирми ползват газ. Приказките за танкерите и евтиния газ са в областта на научната фантастика. Това коментира пред Нова Нюз икономистът Мика Зайкова.

Тя посочи, че един танкер, за да дойде дотук, харчи дизел, после трябва да има капацитет да отиде на терминала и да превърне газа в течен, което пък го оскъпява.

"Ако стъкларските заводи, например, нямат газ, те стават само боклук. Да не говорим за безработицата", каза Зайкова и посочи, че е възможно "хората да потънат от мизерия, в дълбока мизерия".

Според финансовия анализатор Преслав Райков служебното правителство ще трябва да внесе яснота по важните въпроси какви са количествата газ, на какви цени могат да се очакват.

Според него доставката на втечнен газ е работещо решение, ако се прави професионално и дългосрочно планирано.

„Прехвърлянето на доставките ни от „Газпром експорт“ към втечнен американски или просто какъвто й да е газ, не е диверсификация, а е смяна на източника“, категоричен е Райков.