Няма проблем с проходимостта. На някои пътища има кратки затваряния за над 12-тонни камиони. Това заяви, като се прекръсти,  вицепремиерът Гроздан Караджов в студиото на сутрешния блок на Нова тв. 

“2024 г. може да я сложите в графа предизборни обещания. Невъзможно е АМ “Хемус” да се направи до 2024 година. Първи участък е почти готов.

В участък 2 има нужда от преработка, защото първоначално е имало план да има тунел. Той ще стане догодина пролетта. Участък 3 по същия начин - до края на годината ще бъде готов”, обясни регионалният министър.

Той каза, че в 4-ти и 5-ти участък има проблем с отчуждаването на земята. 7-ми, 8-ми и 9-ти участък са по изцяло нови участници. С 3 км. Ще се удължи трасето. По думите му реалистичен срок за завършване на участъците е 2027 година. 

Караджов отрече той лично да е давал обещания за мостове над Дунав и тунели под Стара планина. Той каза, че обещанията, които Асен Василев е дал за мостовете и тунелите са заради грешно разчетени документи. По думите му за построяването на един мост над Дунава ще са необходими 6 години. 

Тази събота заедно с транспортния министър Николай Събев ще са в Русе за среща с румънския министър, защото там също трябва да се извършат някои процедури. 

По отношение на магистрала "Струма" - според Караджов трябва да се достроява с най-малка намеса, като платното с три ленти се разшири с още една.

“Има си отвори и излази и ако стане нещо, всички ще могат да излязат. Има си и аварийно платно, в които ще могат да влизат пожарни екипи”, каза той относно сигурността.

Не е проблем 15 км да се кара с по-ниска скорост, каза той. По думите му, този вариант ще е добър и за околната среда и запазването на животните. 

Тунелът е 4 пъти по-скъп, искам да прочета внимателно екологичното становище, че е по-екологичен, каза Караджов. "Всичко е реалистично - по-дълго, 4 пъти по-скъпо, да видим какво ще кажат от екологията", посочи министърът. 

“Ремонтите биват два вида - текущ и основен. За основния ремонт се изискват разрешителни. Трябват поне 3-4 месеца да проектирате, после 2-3 да съгласувате. Тази година има почти около 1 млрд. Повече за ремонтиране на пътища”, поясни регионалният министър.

Дали ще има поскъпване на проектите - развалянето на инхаус процедурите означава още 2 г. забавяне и плащане на неустойка. Моето мнение е това да се внесе в Народното събрание, което да констатира, че това са незаконни процедури, направени с цел.

Тази политическа безотговорност трябва да бъде констатирана от НС. След това да се продължи процедурата. Това е единственият начин държавата да не загуби пари и да се ускори процедурата, обясни Караджов.

По темата с уволнението на директорката на “Автомагистрали” коментира: “Документите говорят, че цялата схема с инхаусите е създадена по нейна докладна”.