Патриотът Михов от ВМРО с отворено писмо за проверка на всички учебници
Нека не лъжем децата, че геноцидът Баташко клане е другарско „сборичкване“ между братски народи! Този апел заместник-председателят на Комисията по образование и наука в 44-ото Народно събрание и заместник-председател на ВМРО – Българско национално движение доц. д-р Милен Михов отправи в отворено писмо до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев в навечерието на 24-ти май.
Преподавателят по история във ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“ пусна писмото първо във „Фейсбук“. В апела си към министър Вълчев воеводата настоява за сформирането на комисия, която да направи обстойна проверка на учебния материал във всички учебници и учебни помагала, по които ще учат децата през учебната 2018-2019 година, предават от пресцентъра на ВМРО.
Настоявам тази комисия да се съобрази и в процеса на работата си да наблегне на разпоредбите на чл. 5, ал. 1, т. 2 от Закона за предучилищното и училищното образование, която гласи:
Чл. 5. (1) Основните цели на предучилищното и училищното образование са:
2. съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност;
Изключително належащ е преглед на учебното съдържание и за фактически грешки, недопустими текстове и продуктово позициониране, казва още Михов. Той настоява да се обърне внимание на учебните помагала, тестовете за самоподготовка, работа в клас и на всички изпитни материали, включително и за граматически и концептуални пропуски.
Прилагаме пълния текст на отвореното писмо на доц. Милен Михов:
До
Министъра на образованието и науката на
Република България г-н Красимир Вълчев
ОТВОРЕНО ПИСМО
от доц. Милен Михов – преподавател във ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“, заместник-председател на Комисията по образование и наука в 44-ото НС
Уважаеми г-н Вълчев,
Като дългогодишен преподавател в системата на средното и висше образование на Република България, заместник-председател на Комисията по образование и наука в 44-ото НС и в качеството ми на народен представител от ПГ „Обединени патриоти“, от квотата на ВМРО – БНД, се обръщам към Вас с настояването към Министерството на образованието и науката да бъде сформирана комисия, която да направи обстойна проверка на учебния материал във всички учебници, учебни помагала и изпитни материали, по които ще учат българските ученици през учебната 2018-2019 година.
Настоявам тази комисия да се съобрази и в процеса на работата си да наблегне на разпоредбите на чл. 5, ал. 1, т. 2 от Закона за предучилищното и училищното образование, която гласи:
Чл. 5. (1) Основните цели на предучилищното и училищното образование са:
2. съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност
Изключително належащ е преглед на учебното съдържание и за фактически грешки, недопустими текстове и продуктово позициониране.
Уважаеми г-н министър, в навечерието на най-българския празник – 24 май, настоявам държавата - в лицето на МОН, да обърне внимание на запазването на националната идентичност и култура, на съхранението на чистотата и автентичността на българския език и запазване на духа на светското образование в България. Нека отдадем почит на българските учители, на българските будители и просветители, които са били част от Възраждането в мрачните години на Османското робство и са станали двигател на национално-освободителните битки, на които дължим днешната свободна и независима България.
Именно заради тях и техните последователи – днешните преподаватели, както и в името на бъдещето на нашите деца и благото на Родината, ние трябва да направим необходимото да прочистим учебниците, учебните помагала, тестовете за самоподготовка и изпитните материали от абсурдните примери като:
„българите живели свободно и свободно говорели езика си и изповядвали вярата си“ (по време на турското робство); пълна подмяна на историята за Освободителното движение; разкази за светеца Хасан; задачи по математика с примери за баба Несран и внучката ѝ Гюлтен; недопустимият пример за жители на махалата, които били изкарани на митинг, на който получили знамена и кебапчета; уроци за хамбургера, в които са изброени всички световноизвестни марки вериги за продукта; примери за майката, която пие определена марка бира или вечеря „салата с ракия“; уроци за исляма, многоженството и неравнопоставената роля на жената в обществото; пилешки език в тестове по български; песни на турски и цигански в учебници по музика или с текстове за миски и мутри и т.н. и т.н. (за съжаление вече имаме лоши примери за грешки и в тестовете за матурите от вчера).
Ето затова добавям да се обърне внимание и на съдържанието откъм граматически, фактически и концептуални грешки.
Г-н министър, живеем във времена, в които религиозната, езикова и културна идентичност на нациите на Стария континент са изправени пред сериозно изпитание. Ставаме свидетели на недопустими гаври с нации, които са на хиляди години. Именно запазването на българското, на родната история, език и фолклорна идентичност в неподправен вид е въпрос на родова чест и оцеляване на българския род. Ние дължим на децата си да ги учим как да бъдат стойностни хора и достойни граждани, а не да ги объркваме с продуктово позициониране, да им налагаме нехарактерни модели на подражание и да им обясняваме, че геноцидът Баташко клане е другарско сбиване между братски народи, съжителствали в мир, културно и религиозно братство, например. Нашите наследници трябва да познават историята, езика и културата ни такива, каквито са ни съхранили 1400 години.
Ето защо, г-н Вълчев, аз - като заместник-председател на Комисията по образование и наука в 44-ото НС, настоявам за спешно съставяне на комисия, която да прочисти учебниците от извращенията, на които станахме неми свидетели през последните почти 30 години. Дължим го на децата си, на българския народ, на Майка България!
22 май 2018 г.
С уважение: доц. Милен Михов