„Има сериозен проблем със стената на язовир „Огоста”. „Ако се стигне до сериозна ситуация, град Монтана е застрашен от доста сериозна приливна вълна. Премиерът обърна внимание на това и са предприети действия. Надявам се да направим всичко възможно да не се допускат инциденти като този в Бисер. Трябва да имаме разбиране, че добрата координация между институциите ще даде сигурност”, Това коментира пред Нова телевизия екоминистърът Борислав Сандов.

Коментар той направи и за най-застрашените от наводнение райони в страната.

„Отговорността в голяма степен е размита, тъй като управлението на язовирите зависи от няколко институции. МОСВ следи водния поток и нивата, за да предотвратим преливане или недостатъчен обем”, заяви Сандов.

Сандов се надява магистрала „Струма” да бъде изведена от Кресненското дефиле. „Опитът на предходни правителства да изградят магистрала в тази част на дефилето на практика възпира реализацията на този проект. Според европейските изисквания по отношение на опазването на околната среда е недопустимо на такова място да се изгражда подобен инфраструктурен проект”, посочи той.

Вицепремиерът допълни още, че разговорът за „Струма” тепърва предстои. Сандов е в комуникация с Гроздан Караджов, за да се намери най-доброто решение по темата.

„Последното, което беше предложено от правителството на ГЕРБ, беше с финансиране от страна на държавата да се изгради тази част от трасето. Това мисля, че твърде много би натоварило българските граждани. Ние имаме възможност да финализираме магистралата с европейско финансиране”, каза още Сандов.

В случай че магистралата заобиколи Кресненското дефиле, вицепремиерът посочи, че евентуално оскъпяване е въпрос на разчети. „Има два варианта. Мисля, че единият вече е изоставен - за прокопаването на дълъг тунел. Но това, което последно е обсъждано, включително по времето на ГЕРБ, е магистралата да минава по склоновете на Пирин. Мисля, че това не би оскъпило много проекта. Освен това, ще има допълнителни ползи за местните хора”, уточни министърът.

Цената на върната стара бутилка ще се определи от властта. Ако бъде решено, че добавената стойност ще бъде 20 ст., тя може да струва и 20 ст.

„Сега като производствена такса е около 0,3 ст. Това на практика задръства депата за отпадъци”, обясни той.   

Държавата би могла да стимулира покупката на електроавтомобили. Сандов коментира с колко властта би помогнала на хората за подобна инвестиция.

„Заделените средства са в рамките на 30 млн. евро, като индивидуално всеки ще бъде стимулиран, в зависимост от марката, с около 6 140 евро. Това означава около 20% от цената на автомобила”, обяви вицепремиерът.