Ад за шофьорите това лято по пътищата на България, причината е ...

Старт на летните ремонти, ето кои пътни артерии ще бъдат реконструирани, вече се ремонтира по магистрила „Марица“ - започва реконструкция и на подходите към магистрала „Тракия“ при Пловдив

Старт на летните ремонти по пътищата в страната. След националното недоволство на пътните строители и изплащането на част от задълженията към тях, пътната поддръжка и ремонти бяха възобновени, предава bTV.

Започва обезопасяването на обходното трасе по пътя Ботевград - София, при „Витиня“. След приключването на ремонтите по магистрала „Хемус“, трафикът ще бъде преместен и ще започне основно обновяване на трасето. 

Вече се ремонтира по магистрала „Марица“ - започва реконструкция и на подходите към магистрала „Тракия“ при Пловдив. 

България няма да загуби европейско финансиране заради забавяне на изграждането на големи проекти като магистрала „Струма“, увери регионалният министър Гроздан Караджов.

В събота започва ремонт на Карловско шосе в отсечката от края на Пловдив до връзката с магистрала Тракия.

„Има нужда от ремонт, трябва да се направи нещо по въпроса, ще има и затруднения в трафика, тука трафикът е много сериозен, на входа на Пловдив опашките са много големи, предполагам ще затворят едното платно и трафикът ще стане още по-голям“, казва Томи Ризов.

Ремонтът трябва да приключи до края на юли. До септември пък ще бъде завършена реконструкцията между 101-ви и 107-ми километър на магистрала Марица.

До края на май започват ремонти и по трасетата Русе - Варна, Пазарджик - Пещера - Батак и Сливен - Котел.

Регионалният министър следи възобновяването на ремонтните дейности със снимки на всички места, където вече се работи.

 

 

„Последните снимки са от вчера от „Витиня“, където започна рязането и оправянето на дупките така че той да стане безопасен за тежкотоварния трафик“, каза министър Гроздан Караджов.

Пътят ще бъде ремонтиран основно, но след есента, когато трябва да завърши работата по виадуктите на „Хемус“. За тях държавата е заделила близо 60 милиона лева. За работата по завършването магистралата обаче пари няма.

„И това е поради факта, че в бюджета няма нито стотинка, по специалнта сметка за „Хему“с, но по издадени фактури произлиза задължението да бъде заплатено ДДС-то“, казва Караджов.

Заради забавяне на изграждането и на пътища с европейски пари, председателят на регионалната комисия в Европейския парламент предупреди, че България може да изгуби финансирането за тях. Като например за завършването на магистрала „Струма“.

„Не, няма опасност да бъдат загубени. Единствения проект с някаква опасност това е Кресна, на която ОВОС-а изтича през октомври“, поясни Караджов.

Регионалното министерство с колегите си от околната среда полагат усилия еврофинансирането да не се загуби.