Онлайн каналите удрят телевизията
Онлайн каналите се следят предимно от млади хора
Така, например, само за една година средномесечният брой реални потребители на bTV Plus се е увеличил с 47% (януари-юни 2019 спрямо януари-юни 2018), а на платения канал Voyo – с 34%. През първата половина на 2019 година безплатната онлайн платформа bTV Plus, в която продукциите на канала могат да се гледат до 7 дни след ефирното излъчване, отчита близо 4 милиона видео гледания.
Увеличението спрямо същия период за 2018 е с 12%. На SVOD платформата voyo.bg общият брой видео гледания от началото на годината до края на юни е 1 683 701, с 14 % ръст спрямо същия период през 2018.
Любопитен всъщност е и изборът на зрителите. Онлайн каналите се следят предимно от млади хора, а проучване на „Монитор“ сочи, че те предпочитат турските сериали. Топ заглавията на bTVPlus са съответно „Майка“, MasterChef, „Горчива любов“, „Сълзи от рая“, „Гласът на България“, Централна емисия новини, „Втори шанс“ и „Искрите на отмъщението“. Всеки един от изброените сериали е турска продукция.
Още по-фрапиращо е положението при платения канал Voyo. Там водещите пет места са окупирани от сериали на южната ни съседка. Това са „Сълзи от рая“, „Горчива любов“, „Любов на инат“, „Искрите на отмъщението“ и „Майка“. Топ 10 се допълва от „Силата на желанията“, „Новите съседи“, „Шест сестри“, „Вътрешен човек“ и „Втори шанс“.
Чак след това се нарежда готварското предаване MasterChef.
Спрямо статистики на Nielsen Admosphere Bulgaria за март месец, излезли през април, предаването Hell's Kitchen с водещ шеф Виктор Ангелов генерира близо един милион онлайн видеогледания за периода в NovaPlay. В онлайн платформите на Нова Броудкастинг Груп седмият сезон на хитовата медицинска драма „Откраднат живот: Любовта лекува”, кримката "Дяволското гърло" и комедията „Господин Х и морето” генерират общо над 2, 5 милиона видео гледания за същия период.
Последвайте ни
2 Коментара: