46-годишният великотърновец Станислав Тодоров е обявил протест срещу плачевното състояние на пътната инфраструктура, изразяващ се в отказ от плащане на задължителната такса за ползване на републиканската пътна мрежа, съобщава "Борба".

До момента водачът има 5 акта заради нарушението, но не може да ги обжалва, тъй като не е получил наказателни постановления. Тревогата му е, че ще изпусне срока за възражение, тъй като му предстои да пътува в чужбина. Шофьорът е категоричен, че ако се налага, ще си търси правата в Европейския съд и няма да се откаже, докато не пребори АПИ.

Станислав е родом от Русе, но от години живее със семейството си във Велико Търново. Занимава със създаването на специални програми за автомобилни компании и работата му е свързана с често пътуване в страната и в чужбина.

Прекарал е 17 години във Финландия, има и поглед какви са пътищата в редица други държави. Категоричен е обаче, че у нас пътната инфраструктура е в най-тежко състояние, което ежедневно поставя в риск живота на всички шофьори.

"Аз съм безкрайно неудовлетворен от състоянието на републиканската пътна мрежа и в знак на недоволство категорично отказвам да плащам за винетка.

Взех това решение след многократни щети по автомобила си – спукана гума, два пъти изкривена джанта, повреди по ходовата част и т.н. Вдигнах ръце и реших, че щом АПИ е абдикирала от отговорностите си, аз няма да изпълнявам задължението за плащане на винетна такса“, обясни 46-годишният мъж.

Написал заявление, в което обяснява мотивите си за отказ от винетка, и го изпратил през март до Областно пътно управление Велико Търново. Не след дълго получил отговор от директора на ведомството инж. Венцислав Ангелов, в който го уведомяват, че органите на реда ще го глобяват всеки път, когато го хванат нередовен по републиканските пътища.

Така и станало. Оттогава до момента има пет акта.

"Когато български гражданин получи глоба за нещо, има правото да я обжалва, но аз съм лишен от тази възможност, защото нямам издадени наказателни постановления.

Според законодателството ни те трябва да бъдат връчени до месец след установяването на нарушението. Ходих и питах шефа на Областното пътно управление кога ще ги получа, а той обясни, че ще дойдат, да не се притеснявам. Аз обаче в края на месеца ще пътувам и ако наказателните постановления дойдат, докато ме няма, няма как да възразя в установения срок“, коментира Тодоров.

Той потърсил съдействие от адвокатска агенция, откъдето с радост се съгласили да поемат случая. Станислав е убеден, че когато казусът стигне до съда, вероятността магистратите да вземат решение в негова полза е нищожен, защото подобен развой ще даде стимул на още много хора да последват примера му.

"Стойността на актовете не е от значение, готов съм да платя много повече, за да защитя правата си. Въпросът е принципен, затова съм готов да стигна до Европейския съд. Не може държавата да не влага в инфраструктура, а да събира пари за ползването. Моите приятели ме съветват да се откажа, но не! Ако 5 млн. души се опълчат – можем да променим нещата“, убеден е Тодоров.