Кой най-много ще пострада, ако китайските коли стъпят на пазара в Европа
Първата фаза от разширяването на коли "Made in China" е завършена, дойде време да се втурнат към световните пазари
Досега китайските производители на автомобили използваха гигантския вътрешен пазар, за да подхранват своя ускорен растеж. Със своите 25-28 милиона превозни средства годишно Китай е не само най-големият автомобилен пазар в света, но и важен източник на обем и растеж, пише в своя доклад експертът в автомобилната индустрия Фелипе Муньос от JATO Dynamics.
Първата фаза от разширяването на коли "Made in China" е завършена. Дойде време да се втурнат към световните пазари, далеч от вътрешните граници. Китайските автомобили станаха по-привлекателни, по-икономични и отговарят на по-високи стандарти за качество и безопасност. Сега те са готови да завладеят света, като имат много козове в ръката си.
На първо място, те могат да разчитат на силната подкрепа на китайското правителство. В същото време големият вътрешен пазар им позволява да поддържат достатъчно ниво на производство, за да намалят разходите. Освен това те изпреварват своите западни конкуренти в електрификацията на всяко ниво и във всеки сегмент.
От 1.1 милиона коли, произведени в Китай миналата година и продадени в чужбина, 355 000 са продадени в Латинска Америка, най-големият пазар извън Великата китайска стена. Европа е на второ място с 22% от задграничните продажби, следвана от Близкия изток с регистрирани 156 000 китайски коли. Но развиващите се страни и Русия ще представляват 58% от износа на автомобили на Китай през следващата година.
Китай обаче знае, че неговото глобално господство не е възможно без по-добро присъствие на развитите пазари, а именно Европа, САЩ, Япония и Корея.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.