До края на 2020 г. трябва да приключи модернизацията на 23-километровата жп линия между София и Елин Пелин. Това заяви заместник - министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на церемония за стартиране на строителните дейности в участъка.

Той допълни, че се инвестират над 130 млн. лева, от които приблизително 115 млн. лева са осигурени от Механизма за свързана Европа. Зам.-министър Занчев посочи, че през миналата година по това направление са преминали почти 1,8 млн. пътници. „След приключването на проекта ще гарантираме най-високо ниво на сигурност и безопасност, както и намаляване на времепътуването за хората. Проектът предвижда модернизация на железопътното трасе, изграждане на нови системи за сигнализацията и телекомуникации, както и обновяване на контактната мрежа в целия участък“, обясни Велик Занчев.


Снимка: МТИТС

„В рамките на друг проект, финансиран от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, е заложена модернизация на жп гарите Подуяне, Искър и Казичене, които попадат в това направление“, коментира още заместник-министърът. Той уточни, че общият обем от средства за жп проекти до 2020 г. е над 2,5 млрд. лева с националното съфинансиране. „След завършване на всички приоритетни отсечки до 2023 г. ще е готова първата скоростна жп магистрала от сръбска граница до пристанище Бургас, както и до турска и гръцка граници“, допълни Занчев.

По отношение на закупуването на нов подвижен състав, Велик Занчев заяви, че след доставката на новите влакове и модернизацията на инфраструктурата, българската железница ще достигне средноевропейско ниво. Той обясни, че се очаква до месец и половина да бъде обявена обществената поръчка, а до края на мандата на правителството - да бъдат доставени и новите влакове.