Всеизвестен факт е, че студа е един от най-големите врагове на акумулатора. При температура по-ниска от 0 градуса, капацитета на батерията спада с 20%.


Освен това през зимата автомобилите се ползват главно за изминаване на кратки разстояния, като повечето са в града, с включено отопление на седалките и подгрев на огледалата.

Всички тези консуматори са прекалено големи и алтернатора на автомобила не успява да зареди достатъчно батерията.

Така с всяко следващо стартиране на двигателя неизменно идва и момента в който, батерията се изтощава и спира да подава ток.

Вижте шестте най-големи грешки, допускани при подаване на ток. 

Грешка1: Инструкциите на автомобила, но кой ги чете? 

Съвременните инструкции, по правило, разрешават колата да се запали с акумулатор от друга. Ами, ако не. Много производители предпочитат да мълчат - тоест, всичко е на ваш страх и риск. Ако нещо "умре", заводът производител няма да носи отговорност. 

Някои компании (Nissan и Subaru) забраняват докосването на корпусите на автомобилите. Други (Mazda, Subaru) изискват преди запалването да се стартира мотора на колата донор. Странен и небезопасен за бордовата електроника способ, но производителят го препоръчва - значи, има основание за това. 

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.