Всички 20 отбори от Висшата лига на Англия имат на екипите си букмейкърска компания, спонсорираща клубовете от най-популярното първенство в света.
При седем от тях - Борнемут, Кристъл Палас, Сток Сити, Съндърланд, Уотфорд, Уест Хям и Уест Бромич, спонсорът е основен и името му стои отпред на фланелката, пише "Меридиан Мач". При останалите надписът е или на гърба, или на ръкава, или на гащетата. Изследването показва, че букмейкърите са инвестирали 100 милиона евро за година в английския спорт, а впечатляващата сума от 80 милиона е отишла във футбола.
Различните клубове се ориентират и към различен модел на партньорство. Така например Маратонбет е спонсор на Юнайтед за цял свят с изключение на Китай и САЩ.
Още през 2013 година Бодог пък подписва с Арсенал, като по договор „артилеристите" рекламират компанията в Азия. Челси пък има договор с Бетфеър за Европа, но без Британия, Италия и Ейре, където тази функция се изпълнява от Пади Пауър.
Дори неатрактивен отбор като Борнемут пък получава 6 милиона евро на година.
Британските анализатори на пазара констатират изключителния бум на рекламите на букмейкъри във футбола, при положение, че първият такъв спонсор се появява в непретенциозния Фулъм едва през 2002 година, а сега обичайните доскоро бирени компании са изтласкани на заден план.
Тази тенденция от Англия прави още по-странно предложението за промяна в Закона за хазарта, което да забрани рекламирането на букмейкъри и лотарийни игри. Самите футболни клубове, както и голяма част от волейболните и баскетболните отбори, вече заявиха, че подобна промяна ще е пагубна за бъдещето.
Букмейкърите пък биха изтеглили не само рекламата си от страната, но и биха преориентирали пазара си към другите страни, което може да доведе хазната до големи загуби.
Няма отбор от Висшата лига без букмейкър на екипите
Компаниите за залози инвестирали 100 милиона евро за година в английския спорт
София, България
806
1