Компаниите за залози издигнаха родния футбол до челно място в Европа, сочи изследване на УЕФА, цитирано от „Мач Телеграф“. Според резултатите от проучването, България е страната, където букмейкърите са най-силно представени на фланелките на клубовете – 78%.
През есента само три отбора от родния шампионат нямаха такъв спонсор на екипите си. Това бяха Черно море, Локомотив (София) и Пирин (Благоевград). „Орлетата“ обаче наскоро обявиха с един от новите български букмейкъри. „Железничарите“ пък след броени дни ще представят сътрудничеството с международна компания от същия бранш.
1000 лв. Нов начален Онлайн Казино Бонус от efbet
На второ място след България се нарежда Унгария с 58%. Трети са гърците с 57%. Четвърта позиция делят Украйна и Португалия – по 56%. Следват Кипър (50%) и Англия (45%).
Изследването на УЕФА показва, че хазартните компании помагат най-много на футбола на Стария континент. След нея се нареждат такива от финансовите услуги (14% от пазара), търговия на дребно (10%), строителство (9%), промишлени стоки (8%), туризъм и авиокомпании (7%).
При това европейската футболна централа отбелязва, че има държави, където е забранена рекламата на хазартни фирми на екипите. Такива са Италия, Франция, Испания и Дания.
На Апенините рестрикциите са най-големи. Там спонсорството от страна на компаниите за залози е забранено по всякакъв начин от 2018 г. Местните тимове съжаляват за наличието на такова табу и отчитат, че заради тази рестрикция загубите им се оценяват на 150-200 милиона евро.
В Испания още не са направили подобни изчисления, тъй като ограничението влезе в сила от настоящия сезон. Във Франция забраната пък важи само за чуждестранни фирми от бранша.