Привържениците на "Левски" продължават атаката срещу маркетинг директора на клуба Милена Модева. "Сините" запалянковци вече алармираха за това какви ги върши шефката и призоваха Тодор Батков да я махне от "Герена". Ръководството на тръст "Синя България" излезе с дълго изявление срещу Модева, разкривайки какви ги е вършила и как е прогонила рекламодатели. Организацията настоя за незабавното й освобождаване от клуба.

БЛИЦ публикува без редакторска намеса изявлението на "Синя България":

Управителният съвет на тръст „Синя България” настоява пред мажоритарния собственик на ПФК "Левски" Тодор Батков за незабавното освобождаване от клуба на маркетинг директора Милена Модева. Аргументите ни за това са следните:

1. Катастрофален провал в приходите от реклама, осигурени от маркетинг отдела в "Левски" през първата половина на 2014 г. От общата сума от 99 095 лева, две от компаниите са с наследени договори от 2007 и 2009 г., а две рекламират във всички големи клубове. Единственият нов приход, осигурен от отдела на Модева, е от фирма, платила за реклама в "Левски" 6000 лева. Същевременно четири компании, които са рекламирали през 2013 г. не са подновили договорите си, което се е случило и с още три компании, които са рекламирали през 2012 г. Цели 9 компании, които са рекламирали в "Левски" през 2011 г. не са предподписали договорите си. Всичко това идва в момент, в който от клуба се оттегля като такъв и дългогодишният спонсор Mtel.

2. Катастрофален и смущаващ резултат на клуба в продажбите на фен артикули в годината на стогодишния юбилей. За първото шестмесечие ПФК "Левски" е регистрирал приход от 77 230 лева от своя магазин и 5 830 лева от интернет магазина. Резултатът е катастрофален, защото е постигнат главно в дните около юбилея и преди всичко благодарение на продажбите на официалния екип на клуба на цена от 85 лева. В тази връзка определено този резултат е смущаващ на фона на декларираните неофициално брой продадени фланелки.

3. Неуредиците около продажбата на юбилейния малинено-жълт екип на Левски. Екипът свърши за броени дни около юбилея, след това го нямаше дълго време, а новото количество също бе изчерпано. В резултат на това клубът пропуска приходи от десетки хиляди лева.

4. Провалът на организирането на стогодишния юбилей от клуба, честване, което бе спасено с усилията и финансовите средства за запалянковците. Смятаме, че провалът на ПФК Левски в организирането на честването е заложен още от направения бюджет от Модева, а след това недобросъвестните и действия в дните около подготовката на честванията можеха да доведат и до провал организацията на привържениците. Прилагаме нейния бюджет и искаме като един от големите спонсори и организатори на събитието да отбележим следното: – В бюджета на Модева, изпратен ни на 11 март 2014 г., хонорарът на Лацио е в размер на 300 000 евро. В проектодоговора между Левски и Lagardere Unlimited Events Germany GmBH (фирма посредник) сумата е 230 000 евро. В подписания договор между Фондация „Фонд 100 години Левски” и Лацио сумата е 150 000 евро. Споменатите проектодоговор и договор са абсолютно идентични, като само са сменени страните, които ги подписват. Единствената разлика е в заплатения хонорар. – В посочения от Модева бюджет приходът от спонсори е 110 000 лева. Реалният приход от юбилея от комерсиални спонсори е 80 000 лева. Една от позициите в него от 10 000 лева бе осигурена с безвъзмездното посредничество и контакти на тръст „Синя България”. Същевременно по време на организацията на честванията доброволците, ангажирани с каузата, бяха държани настрана от преговорите с Mtel, който бе обявен за сигурен спонсор от Модева. В резултат на това компанията Mtel плати частично сумата по договора си едва няколко дни преди юбилея. – След плащането на първия транш на Лацио от 100 000 лева, Модева представи на ПФК Левски и на доброволците по организацията проектодоговор с компания за продажба на билети. Според този договор и в замяна на аванс от 200 000 лева за юбилея към Фондацията, Левски като трета страна се задължаваше да подпише документ, с който предоставя продажбата на билети на въпросната фирма за своите мачове, както и като трета страна гарантира, че ще поеме евентуален дефицит между продажбата на билети и авансираната от фирмата дистрибутор сума. Това беше грубо нарушение на споразумението между ПФК Левски и Фондацията за организиране на тържествата, според която всички разходи са за сметка на Фондацията. Доброволците тогава осуетиха подписването на такъв договор, който е изключително неизгоден за футболния клуб. Имаме данни, че лобирането за подобен договор на Левски с компания дистрибутор за новия стадион продължава и сега. – В посочения бюджет на Модева фигурира перо приходи от реклама на стадиона в размер на 45 000 лева. Такова перо няма в отчета на Фондацията, независимо че на стадиона се прожектираха реклами на компании, които не са били сред официалните спонсори на юбилея. Настояваме ПФК Левски и Фондацията да изяснят ситуацията с тези реклами, както и да посочат къде са отишли приходите от тях. – Според бюджета на Модева ПФК Левски е трябвало да инвестира 87 000 лева във фен артикули, от които да спечели впоследствие 181 500 лева. Няма да коментираме тази цифра, съпоставена с реалния приход на ПФК Левски за първите 6 месеца на 2014 г. – Модева провали пресконференция на УС на тръста и бившия футболист на клуба Предраг Пажин с цел промотиране на юбилея, като еднолично нареди информацията за нея да бъде свалена от официалния сайт на ПФК Левски.

5. Недалновидният ход с предоставянето на официалната Фейсбук страница на клуба на външна фирма, както и опитите за блокиране на работата по развиването на официалната интернет страница на клуба, посочени в декларацията на НКП от 21 август 2014 г. Настояваме работната група на тръст „Синя България”, която се занимава с финансовите отчети на ПФК Левски по повод евентуалното придобиване на акции на клуба, да получи подробен отчет за приходите на клуба от официалния уебсайт и групата във Фейсбук (ако има такива).

6. Инициативата на тръст „Синя България” за спасяването на програмката, която клубът издава преди всеки мач в продължение на 4 години, съвпадна с уволнението на редактора на програмката Гретиен Славов. Гретиен Славов потърси тръста с молба за помощ за излизането на тази програмка, макар че едва ли заплатата му в ПФК Левски зависи от това дали ще има програмка или не. Намираме последвалото му уволнение за обидно към усилията на тръста, неговите членове и симпатизанти, които доброволно се нагърбиха със задачата да финансират този брой на книжката, което иначе би трябвало да е задача на маркетинг отдела.

Във връзка с гореизложеното не само настояваме за освобождаването на Милена Модева, но и за провеждането на сериозен и прозрачен конкурс, чрез който маркетингът в Левски да бъде поет от професионалисти, с фокус, базиран върху всеки отделен проект, както и съответни финансови таргети, по които да се оценява работата му. Използваме и случая да насърчим и призовем Фондация „Фонд 100 години Левски” чрез своите управители да предостави цялостен счетоводен отчет за дейността си, включително инициативата „Синя Коледа”, както и производството и продажби на фен артикули.

Управителен съвет на тръст „Синя България”

Заб. Не посочваме имена на фирми и суми в т.1 единствено, за да запазим коректност към евентуални ангажименти за конфиденциалност от страна на ПФК Левски в съответните договори.