Трикратният световен шампион Ники Лауда счита, че Себастиан Фетел има добри шансове да защити титлата си във Формула 1, въпреки че това зависи от възможността на Ред Бул да се справи с техническите проблеми. Австриецът говори за възможното преминаване на Фетел във Ферари и шансовете за победа на Михаел Шумахер.
 
- Г-н Лауда, в третия старт за сезона бе нарушена доминацията на Себастиан Фетел, който засега води убедително в класирането. Имат ли шанс останалите пилоти?
- Себастиан бе много бърз от началото на годината и заслужава мястото си в класирането. Болидът на Ред Бул за момента също изглежда достатъчно стабилен и здрав. Другите отбори обаче не са се отказали. Ферари и Макларън се борят здраво и Ред Бул не бива да спира с развитието на колата си.
 
- Още след “Сепанг” мнозина твърдяха, че сезонът е в ръцете на Себастиан Фетел и само той може да изпусне титлата?
- Балансът на Фетел от две победи и едно второ място е прекрасен. Ако продължава така, със сигурност ще защити титлата си. В Истанбул обаче ще се нуждае от изключително издържлива и здрава кола. Хамилтън направи прекрасно състезание в Китай, но Макларън има добре разработен КЕРС, докато в Ред Бул почти не използват тази система.
 
- Наскоро Фетел продължи договора си с Ред Бул до 2014 г. Очаквате ли, че той ще кара някога за Ферари?
- Всеки един пилот във Формула 1 мечтае да кара за Ферари. Този отбор е легенда. Състезателите обаче искат и да печелят надпревари, а към момента Ред Бул предоставя най-добрата възможност за това.
 
- Марк Уебър изрази задоволство, че Фетел не спечели в Китай. Това не е ли проблем?
- Защо? Това е съвсем обикновена сметка. Ако Фетел бе спечелил, превъзходството му в класирането щеше да стане огромно. Уебър също иска да стане световен шампион. По-доброто представяне от това на съотборника е важно за един състезател. Въпреки че сте от един отбор, егоизмът винаги излиза на преден план в една надпревара.
 
- Има различни слухове зад кулисите на Формула 1 за възможността за създаване на нещо като “дриймтийм” – Фетел/Хамилтъл или Фетел/Розберг. Това ще помогне ли на състезанията?
- Подобни неща винаги се говорят във Формула 1. Те обаче са само слухове. Подобни отбори трудно се осъществяват. Само Макларън има такъв опит. Това бе времето, когато Сена и Прост караха за отбора.
 
- Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло критикува въвеждането на прекалено много технологии. Това е направило Формула 1 изкуствено състезание. Какво мислите за нововъведенията като КЕРС и DRS?
- Ди Монтедземоло критикува от гледна точка на настоящото положение на тима си. Ферари изостава от лидерите. Това е нормално. Въвеждането на КЕРС е добре за състезанията. Освен това не носи предимство на никого, всички го имат. Историята с подвижното задно крило е маловажна. В днешно време много по-важно е предното крило. Именно затова точно там са насочили усилията си и хората в Ред Бул. Развитието им доведе до постоянните оплаквания на останалите отбори от т.нар. гумено предно крило.
 
- Ферари изостава. Какво ще стане при нов провал в Истанбул? За поредна година Фернандо Алонсо ще се отдалечи от третата си титла, това ще го вбеси ли?
- Алонсо иска постоянно да побеждава. Той има умението и потенциала, но колата му не е добра. Причината е в това, че във Ферари не са свикнали с гумите “Пирели”. Пистата в Турция обикновено е удобра за “черните кончета”. Ако нямат проблеми, може и да запишат чудесно представяне.
 
- Друг един бивш световен шампион не се представя добре – Михаел Шумахер. Ти се отказа на 36 години. Шумахер е на 42 и иска още една титла. Дали това е във възможностите му?
- Михаел е във форма и има желание за победи. За това обаче Мерцедес трябва да му даде подходящата кола.
 
- Кой е отборът или пилотът, който те е изненадал най-много?
- В негативен план – това е Мерцедес. Още от миналата година твърдяха, че ще имат добър болид, способен да спечели титлата. Сегашната им кола обаче е много бавна. Правят и грешки – като спиранията в Шанхай. Приятно съм изненадан от Рено. Имат много добра кола, а когато се възстанови и Кубица ще бъдат още по-силни. Торо Росо също се развива добре.
 
- Във всяко състезание гумите са в центъра на коментарите. Как оценявате смяната от “Бриджстоун” към “Пирели”?
- Гумите винаги са били голямо предизвикателство, особено когато доставчикът е нов за Формула 1. Отборите обаче започват да свикват. Научиха силните и слабите страни на различните смеси. В Китай успешната тактика бе с три спирания в бокса, но се видя, че може да се завърши състезания и само с две смени на гуми./БЛИЦ