Преди 10 години Кими Райконен шокира Формула 1, след като дебютира за Заубер с едва 23 старта в моторните спортове зад гърба си. Днес финландецът официално обяви завръщането си в Кралските гонки след 2-годишно отсъствие, след като подписа договор с Лотус Рено и потвърди слуховете, които витаеха от месеци.
2001 г. – 22-годишният Райконен започва да кара за Заубер, след като преди това е записал само 23 състезания в моторните спортове. Той впечатлява Петер Заубер с изявите си във Формула Рено. ФИА твърди, че присъствието на финландеца е опасно, но пилотът, който бързо става известен като Ледения, записва точки още в първия си старт във Формула 1. Последват четвърти места в Австрия и Канада, както и нови две точки на “Силвърстоун”. Сезонът обаче завършва с тежка катастрофа с Жан Алези на “Сузука”.
2002 г. – Първият му сезон в Макларън е труден и непостоянен. Още в първия старт в Мелбърн се качва на подиума, но отпада в следващите 6 състезания. Взима второ място на “Нюрнбургринг”, но изпуска победата във Франция, след като колата му поднася на маслено петно на пистата. Технически повреди водят до отпадането му на “Спа”, “Монца” и “Индианаполис”. В последното за годината състезание се качва на подиума в Япония.
2003 г. – Фантастичен сезон, но не успява да вземе титлата. Започва с драматична битка с Михаел Шумахер в Мелбърн, преди да спечели първата победа в кариерата си Малайзия. Първият му полпозишън бе на “Нюрнбургринг”. Не последваха нови победи, но серия от силни представяния означаваха, че само Райконен може да победи Шумахер в битката за титлата в последното състезание. Въпреки това остава на второ място в генералното класиране.
2004 г. – Ужасен сезон, породен от непостоянството в болидите на Макларън. Финландецът взима само една точка в първите седем състезания, а колата му се запалва в Бахрейн. Новият болид му гарантира полпозишън и второ място на “Силвърстоун”. Можеше да спечели на “Хокенхайм”, но отпадна след тежка катастрофа, породена от повреда в задното крило. Завършва годината с второ място в Бразилия, където губи от пилота на Уилямс и бъдещ негов съотборник в Макларън Хуан-Пабло Монтоя.
2005 г. – Дейвид Култард се мести в Ред Бул и Монтоя се присъединява към Макларън. Райконен е далеч по-добър от колумбиеца и води битка за титлата с Фернандо Алонсо от Рено. Първото място в шампионата обаче отново му се изплъзва заради технически проблеми. Такива му костват първите места на “Имола” и “Нюрнбургринг”. Печели чудесни победи в Испания, Монако, Канада, Унгария, Турция и Белгия. Шедьовърът му е на “Сузука”, където стартира 17-и, а в последната обиколка триумфира, изпреварвайки Джанкарло Фисикела за първата позиция. Завършва втори в шампионата, а постоянният в изявите си Алонсо взима титлата.
2006 г. – Последната година в Макларън е белязана от липсата на скорост и още технически проблеми в колата на Макларън. Финишира сезона на пето място в класирането, без спечелена победа, но с три полпозишъна. През целия сезон се носят слухове за преминаването му във Ферари, а в края на годината “червите кончета” официално го обявяват за наследник на Михаел Шумахер. Германецът обявява оттеглянето си след състезанието на “Монца”, където триумфира, побеждавайки Райконен.
2007 г. – Първи сезон във Ферари. Започва годината като фаворит, а се очаква основният му съперник да е Алонсо, който е преминал в Макларън. Испанецът се представя силно, но новобранецът Люис Хамилтън е сериозна заплаха и води битка за титлата през цялата година. Напрежението се увеличава през лятото заради шпионския скандал между Ферари и Макларън. След победата в Мелбърн, записва успехи чак във Франция и Великобритания. Печели на “Монца”, но две състезания преди края изостава на 17 точки. Печели в Китай, където Хамилтън допуска грешка. Нов триумф в Бразилия, заедно с второто място на съотборника му Фелипе Маса, означава, че Ледения става световен шампион с точка аванс пред Хамилтън и Алонсо. Райконен става третият финландец след Кеке Розберг и Мика Хакинен, спечелил титлата във Формула 1.
2008 г. – Лош старт на сезона с проблеми в Мелбърн. Победите в Малайзия и Испания го връщат в битката за титлата, но не успява да спечели ново състезание до края на годината. Отпада в Монако след удар със Сутил, в Канада прави същото след катастрофа с Хамилтън. Проблем с ауспуха го лишава от победата във Франция. Докато Маса блести за Ферари, Райконен е обвинен в липса на концентрация, тъй като не успява да се класира на първа стартова редица в седем поредни състезания. Докато води на “Спа” се удря в стената. Нов удар в стената последва в Сингапур. Финишира сезона с три поредни подиума и заема трето място в генералното класиране.
2009 г. – Новите аеродинамични правила във Формула 1 отнемат предимствата на Ферари и удар в предпазната стена в Мелбърн доказва притесненията на Райконен. Записва първата точка на “черните кончета” за сезона с десетото си място в Китай. Качва се на подиума в Монако и завършва втори в Унгария. Следват трети места във Валенсия и Италия, а между тях триумфира в Белгия благодарение на системата КЕРС. В последното за сезона състезание в Абу Даби не взима точки и финишира на шесто място в генералното класиране. Има още една година от договора си с Ферари, но напуска и е заменен от Фернандо Алонсо.
2011 г. – Обявява завръщането си във Формула 1, след като в последните две години е участвал в състезания от Световния рали шампионат (WRC) и НАСКАР.