С рекорден интерес и слънчево време протече шестото издание на едно от най-масовите и атрактивни спортни събития на есенна София. В сутрешните часове на неделния 29-ти октомври по алеите на Борисова градина се проведе градският крос "Renault Morning Run".

В състезанието се включиха около 700 души на различни възрасти, сред които 50 деца и 20 представители на различни български медии. Участници бяха както професионални спортисти, така и любители, които съвсем наскоро са направили първите си кросове в парка. Дисциплините, в които тичаха те, бяха 5, 10 и 20 км.

Състезанието тази година успя да привлече рекорден брой почитатели на бягането, като за пръв път участниците на 10 км бяха повече от тези на 5 км. Според един от организаторите - Григор Върбанов - Заместник-председател на Спортен клуб "Бегач", това се дължи на нарастващата популярност на този спорт: "Организираме това състезание за шеста година и за пръв път то надхвърли 600 участници. Изглежда хората харесват бягането все повече и привличаме нови негови фенове. Тази година имаше и новости в организацията. Една от тях бяха пейсърите, които задаваха темпо за определени времена, за да може да се изминат по-бързо разстоянията от 5, 10 и 20 км. Така помогнахме на много хора да подобрят личните си рекорди. Друга интересна новост беше медийното състезание "Media Run" на 5 км. В него се включиха много журналисти, които се бориха за приза най-бърза медия."

Всички финиширали в състезанието получиха медали и специални награди от организаторите и партньорите. В най-късата дистанция, 5 км, на първо място при мъжете се класира участникът от отбора на "TechHuddle" Христо Цветков, който измина разстоянието за 19 минути и 26 секунди. Негови подгласници станаха Александър Димитров и Георги Георгиев-Елби. 

При жените на същата дистанция победителка стана Таня Димитрова, която със своите 19 минути и 51 секунди не изостана много след първия при мъжете. След нея в класирането са Радостина Бохорова и Мария Дарандашева. В дистанцията, която привлече най-голям интерес - 10 км, най-бърз беше Теодор Банев (42 мин. и 42 сек.), следван от Стефан Късев и Златко Стоянов. Най-бързата дама на 10 км се оказа Весела Василева (45 мин. и 56 сек.), а след нея в класирането се наредиха Сабина Николова и Ася Кременлиева. 

В най-предизвикателната дисциплина - 20 км, драмата беше до самия й край. Мирослав Спасов е големият победител с време 1:17:39.1 ч., само на 4 стотни пред Методи Георгиев, с когото през цялото време тичаха рамо до рамо. Трети завърши Даниел Кубашлиев - 1 час и 22 минути.

При жените класирането на 20 км оглави Елеонора Георгиева (1 ч. 34 мин. и 5 сек.), следвана от Галина Дженева и Ралица Ангелова.

В специалното медийно състезание "Media Run", което тази година се проведе за пръв път, също имаше засилен интерес и оспорвано класиране. 20 представители на различни български медии - национални телевизии, информационни агенции, радиа, печатни и електронни издания, се състезаваха на дистанцията от 5 километра. Най-бърз сред тях се оказа Боян Бойчев от списание "Атлетика", следван от Милен Николов от Sportal.bg и Пламен Славов от Информационна агенция "Блиц". Дамите, които се класираха на призови позиции в медийната надпревара, бяха Кристина Бергова от телевизия "BiT", Александра Ненкова от радио „Тангра Мега Рок“ и Гергана Михайлова от "Капитал Weekly".

Според най-бързия сред журналистите - Боян Бойчев от списание "Атлетика", медийната надпревара е изключително успешна инициатива, която ще стимулира повече негови колеги да отделят време за спорт: "Гласувам с две ръце за тази идея, защото журналистите, които отразяват подобни събития, би трябвало също да спортуват. Аз например спортувам редовно и за мен не беше проблем да пробягам 5-те км в парка за 20 минути и 35 секунди." 

Александра Ненкова от Радио „Тангра Мега Рок“ също оценява високо идеята за медийно състезание. За нея "Media Run" се превръща в повод да започне да тича редовно: "Беше много мотивиращо неделя сутрин да станеш и да потичаш с толкова много хора. За първи път участвам на състезание по бягане и тичам в толкова голяма компания. Изглежда това ми помогна, защото подобрих личното си постижение с 5 минути, което е наистина много. Тичам съвсем отскоро и мотивацията за това състезание много ми помогна да започна да спортувам по-активно. Вече правя планове и за следваща подобна надпревара."

Освен на медиите, специално внимание тази година беше отделено и на най-малките участници. За тях беше организирано детско състезание – "Sofia Kids Run", чиято основна цел е да популяризира здравословния начин на живот и да събуди интерес у децата към активностите на открито и бягането. Детското състезание, което включваше забавни лекоатлетични игри, привлече около 50 от най-малките участници.

Друга традиция, която беше продължена и с петото издание на "Renault Morning Run", беше благотворителната кауза, която всички участници имаха възможност да подкрепят. По 5 лв. от всяка такса за участие ще бъдат дарени на Фондация „Воден път“ с цел организиране на коледен турнир по плуване за деца с двигателни и ментални затруднения. 

"Renault Morning Run", заедно с всички съпътстващи негови събития, се организира от Спортен клуб "Бегач". Състезанието се провежда с подкрепата на Столична община и Renault България, както и със съдействието на Vivacom, 60k, Sport Pass, Doppelhertz, Българска федерация по лека атлетика и програмата на IAAF Kid’s Athletics. Следващото събитие, част от програмата на Спортен клуб "Бегач", е "The BIG Tech Run". То ще се проведе на 10 декември в "София Тех Парк" и е насочено към хората, ангажирани в технологичната и финансовата сфери в България.