37 екипажа ще стартират в церемониалния старт на юбилейното Рали България тази вечер в курорта Боровец. Само два от обявените в предварителния списък състезатели не успяха да преминат през днешния технически преглед.
Така в годината, в която най-старото и най-престижно българско рали отбелязва кръглата си годишнина, през стартовата арка ще преминат и най-малкия брой автомобили в цялата му 40-годишна история.
Състезанието е четвърти кръг от европейския шампионат по рали и четвърто състезание от националното първенство на България за 2009 г. В същото време стартът в Боровец е и генералната репетиция за това дали състезанието ще бъде и кръг от световния шампионат за следващата година.
Това определя и големите усилия на организаторите, които са положили имиджът на ралито да бъде променен радикално. Това лесно се открива в големите промени на сервизния парк в Долна баня, където локалният аеродрум максимално копира сервизните зони на големите световни ралита.
В шейкдауна преди състезанието най-добро време даде двукратният победител в българския кръг от европейското първенство Джандоменико Басо (ФИАТ Абарт Гранде Пунто S2000). Италианецът спря хронометрите на 1:46.9 минути. Втори, с време от 1:47.7 минути е на друг италианец - Лука Бети (Пежо 207 S2000).
На трасето край Горна Василица, третото най-добро постижение е на поляка Михал Соловов (Пежо 207 S2000) - 1:48.8 минути. Както времето на Басо, така и това на Соловов, допълнено с впечатленията от неговата езда край Момин проход дават достатъчно основания да се смята, че полякът наистина е пристигнал в Боровец за четвърти пореден път с единственото намерение да спечели и българския кръг от еврошампионата. Най-бърз от българите бе националният ни шампион Димитър Илиев (БТК-ADSL Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 1:49.7 минути, следван от Петър Гьошев (Престиж Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), който регистрира време от 1:50.3 минути, Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим, Пежо 207 S2000) - 1:51.3 минути и Ясен Попов (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 1:51.7 минути.