Този уикенд в сръбския град Крагуевац се състоя първият кръг от европейския дрифт-шампионат "KING OF EUROPE", който събра на арената 43 топ дрифтъри от 12 страни на Стария континент. Високото ниво на състезанието придаваха миналогодишният европейски шампион и шампион на Унгария Адам Керени, шампионите на Гърция Статис Папаргиопулос, на Сърбия - Боян Курбаля, на Словакия - Ковачич, на Франция - Никола Санто и най-вече присъствието на трите нисколетящи самолета БМВ от Италия, водени от шампиона Пагани, които с появяването си предизвикаха нервни тръпки у конкурентите и бяха предварително обявени за победители.

На този фон положението в нашия лагер беше тревожно. От миналогодишното си участие Тодор Дунев имаше четвърто място и неприятния спомен от удара, предизвикан умишлено от Ковачич, който го извади от по-нататъшната борба. Допълнително напрежение внесе и новата конфигурация на трасето, предлагаща поредица от много бързи и трудни завои. През целия ден на официалните тренировки българският екипаж търсеше оптималното решение, а правилният отговор все не идваше.

Ако дрифтът беше добър, падаше скоростта и се префорсираше двигателят, при по-голям размер на колелата скоростта бе добра, но пък мощността бе недостатъчна и всеки момент дрифта беше на косъм от сриването. Накрая бе взето решение как ще се кара на квалификациите и на състезанието и това очевидно натовари психически пилота - дали ще успее да задържи дрифта без да допусне прекъсване, което се наказва строго от съдиите.

В неделя на квалификациите Тошко започна уверено малко след падналия дъжд, преминаваше перфектно с голям ъгъл и скорост на косъм от "клипингите". Поради мокрото трасе обаче външният ефект - пушека на гумите бе по-малко от колите след него, които караха вече на сухо трасе и оттам дойде закономерно четвърто място на квалификациите.

В 15:00 часа започна състезанието. Тошко с лекота от първия рън преодоля на 1/16-финала унгареца Цабо Цилард. Колкото обаче групата намаляваше, градусът напрежението се покачваше. На 1/8-финала нашето момче трябваше да застане срещу единия от "нисколетящите" - третият в Италия Лука Лоди. Драматично след три пробягвания по два ръна Тодор атакува плътно. Италианецът във втория завой, не издържа на напъна, изпусна контрола и се завъртя. Поради дима и лошата видимост последва челен удар с идващия отзад българин. Италианецът беше дисквалифициран, а Тошко продължаваше. Първо обаче трябваше да се възстанови колата. Тук решаващи бяха качествата на екипа на "Дунев моторспорт" и помощта на колегите - всички се втурнаха да помагат.

На 1/4-финала Тодор Дунев с лекота се справи с дамата Николет Санто от Унгария. Идваше полуфинал и сблъсъкът с шампиона на Италия. С Пагаля Тодор направи две равни пробягвания. В третото, при първия рън, Тошко просто "залепна" за противника, а при втория не му даде никакъв шанс. Остана финалът. Близо 20-хилядната публика беснееше. От миналата година Тодор е неин любимец. Голям брой хора дойдоха в бокса да го поздравят. Очевидно тази човешка любов го беше заредила с енергия преди финала с неговия голям приятел – шампионът на Гърция Статис. Тодор бе в стихията си. Последва нова серия рънове докато Статис сгреши и се завъртя, което сложи край на финала, спечелен от българския пилот. /БЛИЦ