Родният екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов завършиха втория етап от рали Дакар 2014 с огромно закъснение и на 102-о място след редица премеждия. Дългият 800 км етап включваше 433 състезателни километра, от които 60 км дюни. Още преди тях обаче започват проблемите за българите.

„След началото на скоростния етап дадохме газ и изпреварихме поне 50 коли в сухата река. Счупихме обаче задна щанга и преден накрайник. При ремонтирането може да не сме завили правилно всичко и задна дясна гума имаше огромни вибрации. След това колата започна да губи мощност, откъдето дойде и загряването. Така влязохме в дюните. Редувахме се с Пламен да си показваме пътя през нощта с фенерче. Затъвахме няколко пъти, а веднъж ни помогна бързата асистенция на другия Fiat в състезанието. Бяхме затънали в дюните заедно с Panda-та. Ударихме силно една дюна, при което нараних десния си крак в арматурното табло“, коментира пред БНТ Орлин Алексиев веднага при пристигането си в бивака в края на лиазона в 6 часа сутринта местно време.

За сравнение Стефан Петерханзел финишира етапа в 15,00 предходния ден. Алексиев и Николов имаха на разположение само час за спане и възстановяване. След инспекция на автомобила се оказа, че горивният филтър е задръстен от мръсотия от наличието на вода в дизеловото гориво, заредено на местна бензиностанция. Това е и основната причина за прекъсването на колата и загубата на мощност.

Преди 3 години тим мениджърът на отбора Тодор Христов имаше сходен проблем, когато на бензиностанция бе зареден с дизел, вместо бензин и така не успя да стартира в първия етап на Дакар 2011. Днес Алексиев и Николов стартират в третия етап.