Проект за нов, уникален по рода си автомобилен шампионат представиха днес вносителите на Хюндай за България и Българската асоциация по автомобилен спорт. Състезанията ще се проведат за първи път у нас, част от официалния спортен календар на БФАС с 10 еднакви автомобила.

На пресконференцията присъстваха Стефан Митов - национален директор продажби – „Индустриал Комерс“ – официален вносител на марката за България, Георги Гвоздейков – проджект мениджър на Hyundai Racing Trophy и Радослав Козлеков – председател на БФАС. Младият отбор на Hyundai WRC стартира за първи път в Световния рали шампионат в сезон 2014 г. и постигна изключителни успехи за дебютиращ отбор. Първа двойна победа за сезона – Тиери Нювил спечели първо място, а Дани Сордо второ в рали Германия. В генералното класиране за сезон 2014 г., Hyundai WRC завърши на 4-то място. Във временното класиране за сезон 2015 г., оборът на Hyundai заема второ място.

Hyundai Racing Trophy е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC, управляван от Hyundai Motorsport Bulgaria. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите, за да могат да се насладят напълно на вълнуващите преживявания, които ще им осигури автомобилът Hyundai i20 Coupe R1, участвайки в най-атрактивните рали и писта състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация.

Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена. Пилотите получават най-добрите условия за участие в професионалния автомобилен спорт.

„За първи път едномарков шампионат с Hyundai автомобили се организира в България и Европа. Нашата цел е да развиваме млади пилоти в страната. Ще осигурим и специална състезателна  екипировка  от най-високо ниво, поръчани от Hyundai WRC. Ролята на този проект е да обучава и напътства младите пилоти. Ще се постараем да ги превърнем в звезди. Регламентът е специално създаден. Уникалното на шампионата е, че заедно с развитието на пилотите се развива и автомобила. Има много желаещи да са част от рали шампионат и сега им даваме възможност да участват в професионалния автомобилен спорт с Hyundai i20 Coupe R1. За нас няма значение колко пилота ще вземат участие, защото концепцията на шампионата е напълно нова и целта е тяхното професионално развитие“, коментира Стефан Митов.

Hyundai Racing Trophy поставя здрави основи и технологични подобрения на спортния автомобил и осигурява развиване на състезателните качества и умение на пилота с възможност на развитие минимум 5 години. За обучението на млади пилоти от 16 до 22 години ще се грижи треньор, сертифициран от Министерство на младежта и спорта, одобрен от БФАС.

„Шампионатът е включен в календара на БФАС за тази година и правилата за всички участници в състезанията са еднакви, но пилотите на Hyundai ще имат отделно класиране от другите. За младите пилоти ще се грижи треньор Николай Николов, който е доказал, че може да изгради шампиони и ние много разчитаме на него. 16-годишни пилоти могат да участват на рали и писта с декларация от родители, но единственото изискване е навигаторът им да има шофьорска книжка. Върху този проект се работи повече от година и съм сигурен, че участие ще вземат много пилоти. “, заяви председателят на БФАС Радослав Колзеков.

За развитието на младите пилоти шампионатът предлага и програма Hyundai Personal Upgrade Program, която цели да стимулира развитието на персоналните качества на пилотите, поставени в състезателна среда. Всеки пилот ще има право да си поставя една цел 5 дни преди състезанието, чието изпълнение ще бъде оценявано от самия пилот, ментор и феновете след провеждане на състезанието. Програмата за персонално развитие ще бъде представена като риалити формат и ще бъде комуникирана публично чрез специална секция в сайта на Hyundai. Екип от маркетинг експерти ще се грижи за индивидуално PR и медийно отразяване на високо ниво. За телевизионно отразяване на целия шампионат и детайлно фокусиране върху изявите на всеки един участник по отделно е разработена стратегия за състезателната програма 2015 г.

Hyundai i20 Coupe R1 е със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът разполага със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод. Външният дизайн на колите е променен по подобие на WRC автомобилите, а по-широката следа на купето осигурява повече стабилност на пътя. Безопасността е основен приоритет и Hyundai i20 Coupe R1  определя нов стандарт в този клас.  Автомобилите са хомологирани за национални състезания на БФАС и допълват група RC5/R1BG.

Пилотите, които желаят да се състезават в шампионата, могат да се възползват от уникална програма на финансиране. Организаторите предлагат фиксирана цена за сезона, която включва 3 ралита и 3 писти. Автомобилът се предлага на лизинг за 3 години с 15% първоначална вноска, 30% остатъчна стойност. Така на третата година пилоът може да придобие автомобила или да разсрочи за още 2 години оставащите 30%.

Амбицията на екипа на Hyundai e да развием проекта в дългосрочен план и затова ще подпишем 3-годишни договори с бъдещите пилоти. Автомобилите ще бъдат изцяло обслужвани от Hyundai специалисти и ще се съхраняват в сервизната база на Hyundai преди и след състезание. По този начин се гарантира безпристрастност, прозрачност и всички автомобили ще разполагат с еднакви технически параметри“, заяви твърдичанинът Георги Гвоздейков.

Шампионатът осигурява на пилотите награден фонд за всяко състезание - 2000 лв. за първо място, 1000 лв. за втора позиция и 500 лв. за трето място. В края на сезона ще има и голяма награда за победителя в генералното класиране.

Ралитата, в които ще вземат участие пилотите от проекта са Твърдица-Елена, България и Сливен, а затворените маршрути са в градовете Стара Загора, Бургас и София.