Шесткратният шампион на България Димитър Илиев и навигаторът му Янаки Янакиев (Шкода Фабиа S2000, Виваком Рали Тим) водят след първите 4 етапа на Рали България 2013, кръг от първенството за Европейската рали купа и от националния шампионат. Те имат аванс от 22,3 секунди пред Александър Салюк и Йевхен Червоненко (Казахстан), също със Шкода Фабиа S2000, и с 52,2 секунди пред Крум Дончев и Петър Йорданов (Пежо 207 S200, Глобул Рали Тим).

Илиев спечели първия етап от съботния ден – SS2 „Мухово 1”, като остави на близо 15 секунди след себе си Лука Бети (Форд Фиеста S2000). Италианецът спечели първия етап на Рали България 2013, който се състоя снощи по улиците на Самоков след официалното откриване на 44-ото издание на автомобилното състезание.

Във втория етап и съответно трети от ралито – SS3 „Юндола 1”, най-бърз бе Александър Салюк, следван отново от Бети, докато Илиев загуби 10 секунди от аванса си. Това позволи на италианеца да се доближи само на 4,7 секунди от лидера. В SS4 - „Белмекен 1”, обаче Бети спука гума, след като се удари н камък и това, поне на този етап, го извади от борбата за първото място. Италианският пилот и навигаторът му Францеско Пезу загубиха близо 3 минути, което ги свали до 5-о място във временното класиране. Бети изостава на 2:48.6 минути от водача. И в тази отсечка най-бърз бе Илиев, който натрупа още 13 секунди пред далия второ време Салюк. Трети финишира Дончев, като това му позволи да се нареди на трето място във временното класиране. Четвърти се движи Игнат Исаев с Митсубиши Лансер Ево 9, чието изоставане от Илиев е 1:16.8 минути.

От записаните в стартовия лист 17 екипажа, по улиците на планинския град тръгнаха 16, като първият отпаднал още на шейкдауна, бе Стоян Мечков, който спука гума, удряйки се в бордюр.

В събота Рали България приключи и за Борис Григоров (Ситроен C2). Двигателят на неговия автомобил буквално се откачи и това го принуди да напусне състезанието.

Вижте отпадането на Мечков - ТУК!