32-рото издание на 24 часа на Льо Ман бе белязано от драма, обрати, дъжд и борба до последната секунда. Световната финансова криза не подмина и маратонските мотоциклетни състезания - всички заводски отбори бяха с орязан бюджет, като тимът победител през последните две години се яви само с един байк.

Но липсата на изявени фаворити направи състезанието по-непредвидимо от обикновено и в квалификациите видяхме най-малките разлики от години насам - първите шест бяха разделени от секунда, а първите 21 от 4 секунди.

По време на тестовете, свободните тренировки и квалификацията пилотът на Хонда Франция #111 - Матю Лагрийв бе в своя собствена класа. До миналата година Лагрийв бе пилот на SERT Сузуки, но бе освободен заради прекалено чести падания. Сега бе време за отмъщение и Лагрийв два пъти подобри рекорда на пистата, а самото състезание все още не бе започнало.

При потеглянето най-бързи бяха отборите на SERT Сузуки (Филип, Дитрих, Венеман) и GSR Кавазаки (Де Коста, Андрюс, Форей, Морейра), но Матю Лагрийв, който си партнира в тима на Хонда 111 със Себастиан Шарпонтие и Стийв Плейтър, застигна и задмина лидерите в шестата обиколка. Агресивното каране на Матю вещаеше неприятности и по-малко от половин час след старта французинът падна на излизането от виража "garage vert", огъна ауспуха и загуби 5 обиколки докато механиците поправят машината.

Целият текст на анализа четете - ТУК!