Пловдивският екипаж Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста R2) завършиха със страхотен резултат – второ място на турското Рали "Босфора" (24-26 юли), което бе кръг от Европейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (ФИА) с най-високия коефициент 4.
Състезанието, чиито център бе мегаполисът Истанбул, събра около 50 екипажа, от които 26 бяха регистрирани за ERT, където се състезаваше и българският тандем. Въпреки, че в класа на българите (RC4) имаше само пет автомобила, конкуренцията в него бе на много високо ниво. Останалите състезатели в класа бяха единствено от Турция и познаваха трасетата много добре, а автомобилите на повечето от тях (всички също бяха зад волана на Форд Фиеста R2) бяха обслужвани от отбора „Форд Тийм Турция“, чиито собственик е добре познатия бивш пилот и специалист Сердар Бостанджъ. Всъщност неговият син Мурат Бостанджъ спечели последото издание на рали "България" седмица по-рано.
Рали "Босфора" е много тежко състезание, изискващо перфектно владеене на автомобила и отлична физическа кондиция. Пилотът на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев бе наясно с това от участието си в ралито през 2014 година, като за тази година, заедно с навигатора си Георги Гаджев, вече знаеха какво да очакват и бяха по-добре подготвени.
Големият проблем освен променливите условия по специалните етапи е и високата влажност, примесена със субтропичния климат, които са много тежки за организма и най-вече за концентрацията по време на етапите: „Често на таблото на колата ми изписваше над 60°C, което, комбинирано с негоримите бельо и екип, които сме задължени да носим, беше адско усещане“, коментира пилотът.
Единственото друго българско участие на Рали "Босфора" бе това на Екатерина Стратиева с навигатор Юлияна Нийрфаш от Унгария. За съжаление на двете дами обаче колата, с която щяха да стартират (Субару Импреза WRX), получи повреда в скоростите преди ралито и така българо-унгарският екипаж не успя да вземе участие в турското състезание. Победител в общото крайно класиране стана турския пилот Мурат Бостанджъ, следван от сънародника му и негов съотборник Орхан Авджъоглу (и двамата с Форд Фиеста С2000). Трети се нареди представителят на Обединените арабски емирства Рашид Ал-Кетби с Форд Фиеста R5.
В генералното класиране Гераджиев/Гаджев се наредиха на шесто място, което е най-силния международен успех в рали дисциплината за български екипаж през този сезон. Пловдивчаните също така станаха и втори в класирането за автомобилите с един двигателен мост.
Следващото състезание в плановете на Гераджиев/Гаджев е Рали "Сливен", което ще се проведе на 4-6 септември.
Георги Гераджиев втори на Рали "Босфора"
Често на таблото на колата ми изписваше над 60 градуса, беше адско усещане, разказа пилотът
Истанбул, Турция
770
0