Лидерите в класирането на националното първенство по рали за тази година - екипажът на "Приста Ойл Рали Тим" Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) и следващите ги в подреждането - Ясен Попов/Никола Попов ("МТел Рали Тим", Мицубиши Лансър Ево 9) си размениха победите в първите две скоростни отсечки на Рали Хеброс.
В състезанието, което затъна във финансови проблеми още преди началото си, днес стартира в силно съкратен вариант от 5 етапа и само с 22 екипажа в списъка на участниците. От тях трима пилоти са чужденци - италианецът Марко Темпестини (Пежо 207 S2000), румънецът Влад Козма (Ситроен С2) и гъркът Стаматис Паинтерас (Тойота Ярис). Българските екипажи са само 19, второто най-ниско ниво, до което е падало рали от националния шампионат. През 2008 година във Виктори Рали София участниците бяха едва 16.
В първия етап в окастрения вариант на 38-ото Рали Хеброс - "Пещера 1", най-бърз бе Крум Дончев - 19:05.1 минути. Същите 32.02 км бяха изминати със 7.3 секунди по-бавно от екипажа на "Престиж Рали Тим" Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9). Трети са Попов и Попов, изостанали от лидерите на класическото трасе с 7.8 секунди. Почти час по-късно Попови бяха по-бързи от Дончев/Йорданов с половин секунда и с 1.3 сек от Димитър Илиев/Янаки Янакиев ("БТК-ADSL Рали Тим", Мицубиши Лансър Ево 9).
Стартът на отсечката бе отложен с близо 30 минути, заради струпване на зрители на опасните завои. Това стана пред очите на наблюдателя на ФИА Волфганг Гастдойфер, който недоволно клатеше глава, виждайки как безпрепятствено публиката се движи по трасето на етапа минути преди старта на първия автомобил. Точно тези 5.28 км на втория за деня скоростен етап се оказаха последните за екипажа Огнян Герджиков/Николай Китанов ("Октан Рейсинг", Рено Клио Спорт), които напуснаха трасето и отпаднаха от ралито.
Като цяло зрителският интерес към Хеброс е спаднал неимоверно в сравнение с предишни години. Едната от причините е, че състезанието принудително бе скъсено, а втората - за разлика от предишните стартове в Пловдив изобщо не може да се разбере, че има такова състезание.
Според информацията на директорът на ралито - Галина Кирова, за пловдивското състезание, което се провежда в пазарджишкия регион, са акретидирани 35 журналисти, близо двойно повече от участващите пилоти.