Стабилно каране направи българския екипаж Крум Дончев/Петър Йорданов (Субару Импреза WRX N 14), което ги доведе до третата позиция в класирането на европейското първенство и до седмото място в общото подреждане на Рали Истанбул.

След като започна с поредица от проблеми (две спукани гуми и дефектирал ауспух) в отсечката Балика А-1 и пропадна в подреждането, екипажът върна темпото си и направи тактически финал на съботния ден.

След първите 9 етапа и 147.93 км състезателите на "Приста Ойл Рали Тим" са с време от 1.35:01.1 часа и изостават от лидера в генералното класиране Лука Бети (Пежо 207 S 2000) на 7:00.5 минути. Преди неделните шест отсечки въпросът за класирането в европейското първенство изглежда предрешен. Което означава, че Дончев и Йорданов ще търсят в оставащите 102.16 км затвърждаване на позицията си от събота с идеята при възможност да минат и напред в подреждането.

Погледнато строго, българите трудно биха изместили вторият във класирането за европейското първенство, пише bgnrc.info. В момента е на 6:56 минути от Соловов, разлика която не би могла да бъде избита освен в случай, че полякът в неделя няма проблеми с автомобила или не катастрофира.

Толкова трудна и единствено теоретично изпълнима е и задачата на Корадо Фонтана (Мицубиши Лансър Ево 9), когото делят 4:15 минути от третата позиция, заемана от двамата българи.

"Много тежко състезание. То кога ли турското рали е било леко", коментира за RallyXpress бащата на Крум Дончев - Георги Дончев.

За отбелязване е, че подобно на италианския кръг преди две седмици, за Дончев състезанието започва с технически проблеми, които го принуждават след това да "катери" в класирането. Като най-голям малшанс за пилота може да се приеме спуканата гума на петата отсечка, в която на финала познатия у нас Явуз Авджи (Мицубиши Лансър Ево 9) изпревари българина само с 3.1 секунди.

Така последователно в рамките на три етапа и 68.39 км екипажът на русенската фирма успя да се предвижи напред в генералното класиране съответно от 11-о през 9-о до 7-о място.

Почти сигурно е, че ако не бе втората за деня спукана гума - тази на Юлюпелит 1, мястото на финала за Дончев нямаше да е 4-о, а значително по-напред.

След първия ден начело е Лука Бети - 1.28:00.7 часа, следван на по-малко от половин секунда от Михал Соловов. Което означава, че в неделя не е изключена и възможността Дончев да удари бингото, ако спорът между двамата не завърши в полза на българина. /БЛИЦ