След множество перипетии Петър Ценков е успял да завърши 8-ия етап на Рали Дакар и днес е потеглил със своето АТВ в 9-ия – от Антофагаста до Икике в Чили. Пилотът от "Рали Рейд.БГ" разбрал причината за аварията снощи – дефектен акумулатор.

"Пепи се прибра в бивака около 2 часа след полунощ в добро настроение", съобщи шофьорът на асистиращия камион Руси Русев.

"Когато закъса вчера, ние се опитахме да стигнем до него, но полицията беше затворила прохода, през който трябваше да минем. Ценков изчакал камионът, който прибира закъсалите пилоти и машини по трасето, т. нар. „метла“. В него се оказало АТВ-то на отпадналия чех Йозеф Махачек. Петър взел неговия акумулатор и така завършил на собствен ход. Оказа се, че всичките проблеми, които имаше в последните 5-6 дни се дължат на дефектния акумулатор, а не на реле или нещо друго. Пепи стартира днес в добро настроение и се надява на добро представяне", добави пред Offnews.bg Русев.

Днес е най-дългият специален етап в цялото състезание – 556 км със само 9 км лиазон.

Ценков изостава с над 17 часа от лидера в подреждането Алехандро Петронели преди началото на деветия ден. Аржентинецът, който е фаворит за спечелване на Рали Дакар 2012, води с малко над 1 час на Томас Мафей, докато на трето място се намира братът на лидера - Маркос Патронели, който изостава на 1 час и 18 минути.

"Всяка отсечка над 200 км е много тежка, направете си сами изводите. Тук е моят „любим” Икике, където тази година ми се счупи диференциала. Ако се вярва на организаторите, ни чака етап от две части. Две секции, разделени от неутрализация са в дневния ред с разнообразни черти и пейзажи. В началото на деня, състезателите ще преминат през каньони, ще карат през чисти участъци и ще затъват във феш-феш. Това е пустинният прах, който се наслагва, в участъци, където вятърът намалява скоростта си. В Чили този прах покрива пространства с размерите на Софийското поле. Много е неприятно - караш и не знаеш какво има точно под колелата ти и кога ще затънеш", разказа на 20 декември Петър Ценков.

"В Сахара феш-феш има, но в участъци с големина не повече от 50-100 метра. Образно казано, представете си едно пространство, в което са изсипани много торби цимент и камъни. Привидно имаме твърда повърхност, но при стъпване потъваш. Случвало ми се е в такъв феш-феш да включвам 4х4 на АТВ-то. Опасно е, защото може да изкривиш щанга, да спукаш гума, да извадиш гума от джантата. Освен това, тъй като частиците са много фини, се засмукват през въздушните филтри и могат да ги запушат. Втората част на този етап ще е с тежка навигация. Предполагам, че тук ще бъде спускането към бивака в Икике, както тази година. То е изключително зрелищно. Над 3,5 км при наклон от повече от 38 процента. Имаш чувството, че падаш надолу", сподели още Ценков.