Четирикратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост никога не е бил известен като великолепен пилот на дъжд и 20 години след оттеглянето си за първи път разкри, защо състезанията на мокра на писта в повечето случаи не са били успешни за него.

Айртон Сена и Ален Прост доминираха цяла една ера във Формула 1 с дуелите си. От общо 96 състезания в периода 1988-1993 година не по-малко от 58 са спечелени или от бразилеца или французина. Двамата общо имат 92 триумфа на пистата и 7 световни титли.

Победите на Сена бяха повече плод на риска, като бразилецът доказваше класата си в квалификациите и състезанията на дъжд. Прост пък разчиташе повече на постоянството и рядко постигаше най-добро време в квалификациите. От 161 състезания Сена има 65 първи позиции на старта, докато Прост има записани само 33 полпозишъна в 199 надпревари. Дори и при победите на дъжд Прост е с доста по-малко от Сена – 3 успеха за французина срещу 13 за бразилеца.

Оказва се, че причината за големия страх на Прост от състезания на дъжд е жестока катастрофа на бившия пилот на Ферари Дидие Пирони през 1982 година на пистата „Хокенхайм” за Гран при на Германия. По време на квалификацията Пирони се сблъсква със съперник и получава тежка контузия на крака, която го принуждава и да сложи край на кариерата си.

„Катастрофата на Дидие бе ужасяваща. Когато го видях, беше наистина страховито”, спомня си Прост в интервю за F1 Racing. Шокиран тогава в третия си сезон във Формула 1 той се прибира в бокса на Рено, където шефът на тима Жерард Ларус му заповядва да се качи колкото се може по-бързо да се върне на пистата. „Той ми казва, че трябва възможно най-бързо отново да се кача в колата”, допълва френската легенда.

Отговорът на Прост бил: „Ще се кача, но само аз ще решавам какво е правилно, когато пистата е мокра. Освен мен никой няма право да решава кое е най-правилното”. На това си изказване Прост държи до последното си състезание в Аделайда през 1993 година.

„Комбинацията от аквапланиране и лоша видимост за мен е твърде рисковано. Винаги при такива ситуации съм мислил за Дидие”, казва още легендарният френски пилот.