След дни на спекулации за предстояща иновация от страна на Мерцедес, тимът най-накрая показа новото си предно крило. Това стана в последния ден от първите предсезонни тестове на Формула 1 в Барселона.
Новото крило има елементи на S-duct, но в същото време е изключително малко. Анализаторът на „Скай Спортс“ Тед Кравиц обяви, че това е най-тънкото предно крило, което е виждал да се монтира на болид от Формула 1.
„Самият S-duct не е нова концепция във Формула 1. Всъщност Мерцедес толкова закъсняха с употребата му, че това вече се превръща в новина. През последните години Ред Бул, Макларън, Форс Индия, Торо Росо и други също използваха S-duct”, твърди Кравиц.
„Каква е дейността му? С негова помощ се улавя потока на въздуха под носа и го отвежда над шасито. Най-общо казано този S-duct дава по-голяма притискаща сила върху болида. Елегантността на решението на Мерцедес се крие в това, че са направили най-тънкото предно крило, което съм виждал да се монтира във Формула 1“, допълни анализаторът на „Скай Спортс“.