Мерцедес показа двигателите за автомобилите на марката във Формула 1 през 2014 година. Тогава сегашните V8-аци ще бъдат заменени с 1,6-литрови V 6 турбо двигатели.

Предстоящата рокада предизвика доста спорове, дали новите агрегати няма да са по-тихи и по-маломощни, от което да пострадат зрителите. От немската компания обаче са почти готови с новите двигатели и в момента правят тестовете им.

“Няма шанс да са по-тихи. Дори напротив. Те са шумни и мелодични. Вълнуващо е да си до тях, когато се включат”, обясни директорът на Мерцедес Анди Коуел.

" Честотата на звука ще по-висока и с турбокомпресора, който ще достига максимално налягане при 125 000 об/мин. Убеден съм, че качеството на състезанието също ще се вдигне. Пилотите във Формула 1 ще трябва да мислят как да извадят максималното от колата и как да изразходват горивото. Двигателите ще са с много по-висок въртящ момент, особено в излизането от завоите. Коли с повече мощност, отколкото сцепление, излизащи от завоите - това ще е истинско удоволствие. Това е голям скок в технологичното развитие на спорта и феновете ще останат доволни", обяснява Коуел.

Той говори и за техническите характеристики на новите V6 двигатели.

“Новите двигатели ще произвеждат същите 750 кс, колкото имат и сегашните, но по-големият процент от тази мощност, ще идва от Energy Recovery Systems. Сегашната система КЕРС генерира само 80 кс за 6.7 сек на обиколка, докато новият ЕРС ще дава 161 кс за 33.3 сек на обиколка. Днес е трудно да си бърз без КЕРС. През 2014 ще е невъзможно да се състезаваш без ЕРС", завърши Коуел.