Бившият трикратен световен шампион Ники Лауда даде интервю за „Билд” три кръга преди края на сезона във Формула 1. В него 63-годишният австриец говори за битката на лидера Себастиан Фетел с Ред Бул за трета поредна титла, както и за своето собствено бъдеще в Мерцедес.
 
- Г-н Лауда, Фетел постигна четири поредни победи. Могат ли още Алонсо и Ферари да го спрат?
- Себастиан ми направи силно впечатление с победата си в Индия. За мен той остава фаворит номер 1 за световната титла. Почти е невъзможно за Ферари да навакса изоставането си. Едно изненадващо отпадане може отново да промени всичко. Себастиан все още не е успял да постигне целта си.
 
- Уебър официално отказва да обяви, че кара за Фетел. Мисли ли го той сериозно или това просто е шоу?
- Пилотите са интелигентни. И при мен беше така. Когато нямах вече шансове да се боря за титлата, съм се мотивирал да помагам на съотборника си. Уебър не иска да го каже, защото не иска да показва слабост. Винаги е по-добре да спечели съотборникът ти, отколкото някой друг. Може да се каже, че има някаква така наречена „сляпа омраза”. Но при Ред Бул това не е така. Уебър със сигурност няма да попречи на Себастиан и да му направи мръсно.
 
- Вие сега сте председател на Надзорния съвет на „сребърните стрели”. Започнали новата Ви работа в Мерцедес?
Работата започна вече. Контактувам си много с шефа на отбора Рос Браун, който ми обяснява всичко. Искам да разбера за всички проблеми. В момента ходя във фабриката на тима като в едно училище. Бях там вече три пъти. Основното училище за мен е Рос Браун, с който се разбирам страхотно.
 
- Разклащал ли се е досега столът на Браун?
- Никога. Това нито веднъж не ставало обект на дискусия. Не е имало колебания за работата на Рос и няма и да има. Той е шефът. Аз съм само шеф на Надзорния съвет. Аз трябва само да обикалям, наблюдавам и питам: Къде сме силни и къде са слабите ни страни?
 
- И къде са силните и слабите страни?
- Проблемът е, че високоинтелигентните идеи на някои писти се получават много добре, а на други не. След това идва проблемът с гумите. Навсякъде е едно и също. Този комплексен болид всъщност е основният проблем. Нуждая се от информации, за да мога да мисля. В този момент съм хеликоптера на Мерцедес и гледам всичко. Това ще продължи още дълго време.
 
- А след това?
- Когато вече съм разбрал всички неща, ще искам да мотивирам Рос и англичаните за по-добра комуникация с Щутгарт.
 
- Какво може да се подобри в тази насока?
- Ресурсите между Щутгарт и Англия за мен се използват твърде малко. Вярвам, че има потенциал, който е наличен в Щутгарт или Зинделфинген.
 
- Значи повече Даймлер към Англия?
- Не! Не трябва да бъде така, че лавината да тръгне от Щутгарт към Англия! Трябва да бъде обратното и точно за това ще отговарям аз. Определени работи трябва да бъдат комбинирани. А аз знам, че съм добре информиран за това, че в Германия има достатъчно потенциал, който може да се използва. И аз съм този, който ще координира тези неща.
 
- Колко често има заседания на Надзорния съвет?
- Четири пъти в годината. Аз бях помолен да се запозная по-добре с проблемите в Англия. И точно това правя. Никой няма нищо против. Рос се радва за това. И това функционира много добре. Не се нуждая от офис там.
 
- Парите досега не са били проблем за Мерцедес, вярно ли е?
- Бюджетът на Мерцедес (б.р. 145 милиона евро) и значително по-малък от този на Ред Бул (б.р. 209 милиона евро) и дори по-нисък от този на Лотус (б.р. 155 милиона евро). Той обаче е абсолютно прозрачен. Нещата не са такива, че с тези пари да не се произвежда. Точно обратното е. Отборът се опитва да работи с един по-малък бюджет. За тим от величината на Мерцедес това е супер. Ще кажете, че все още нямаме никакъв успех. Това е вярно, но аз съм приятно изненадан от основното положение на отбора.