До преди три години световният Супербайк Шампионат беше отписан като обречен, несъстоятелен, дори като мъртъв. Производителите не се впечатлиха от тези твърдения и възможността за участие в световен мотоциклетен шампионат без умопомрачителните разходи в Moto GP им се услади. През 2009 г. се наслаждаваме на абсолютния пик на "голямото завръщане" на Супербайк.

Серии, които бяха пред тотален упадък, сега ни представят най-паметния двубой за световната титла от години насам. Всеки път, когато си позволим прогноза, ситуацията се обръща с главата надолу. Това се случи отново на френската писта "Маникур", където двамата претенденти за титлата си разделиха по една победа.

Нори Хага бе най-радостен след завършека на уикенда, но не всичко бе така приятно за него. Проблеми със задното сцепление и лошо поведение на задното окачване го притесняваха, а в квалификацията той се нареди пети. Обикновено такова постижение е очаквано, тъй като японецът никога не се е славел като квалификатор, но когато се бориш за титлата и разликата е толкова малка, подобна стартова позиция може да е много опасна. Нори успокои феновете си като заяви предпочитанието си да стартира пети, вместо четвърти, защото така се нарежда от външната страна на трасето и има по-лесен подход към първия завой.

Това не се оказа реалност при потеглянето в първата надпревара. В миналото сме виждали как Хага изпреварва по девет, десет пилоти в първите няколко завоя, а тук дори не успя да спечели и една позиция. Ситуацията бе затруднена и от фантастичния старт на Бен Спийс, който в последните няколко състезания си спечели реномето на пилот, потеглящ със скоростта на стар унгарски автобус.

Целият анализ може да прочетете - ТУК