Четвърти член на Управителния съвет на автомобилната федерация хвърли оставка на редовно заседание преди великденските празници. Нездравата атмосфера и задкулисното еднолично управление на председателя Владимир Илиев принудиха и Калоян Станчев да подаде оставка, след колегите си Стефан Драганов, Христо Стоилов и Антон Антонов.
Преди месец чрез прессъобщение беше алармирано, че много утвърдени български клубове и състезатели остават без лиценз и ще се състезават под македонски флаг. В отговор на съобщението Председателя на УС на БФАС Владимир Илиев каза, че ще даде нарочна пресконференция, за да отговори на „нападките” и поставените въпроси. Обещаната пресконференция не е дадена до момента, а оставките на членовете на УС продължават да валят, все повече състезания отпадат от календара, все по-замъглено става управлението на парите получени от спонсори и отдаване под наем на времеизмерването собственост на БФАС, като последствие и проблемите с лишаването на част от членовете на Общото събрание за участие в управлението, остават без отговор.
За провеждане на изборното събрание на БФАС е определена датата 10 юни. Като се има предвид досегашната политика, провеждана от Председателя на УС Владимир Илиев и неговият заместник Ал. Ковачев и начина на вземане на решения, събранието ще се предшества от пазарлъци и договорки в личен интерес, а не в интерес на развитието на автомобилния спорт у нас. Основания за тези подозрения дава поредното еднолично решение за разпределянето на средства по договора за реклама с Българския спортен тотализатор.
Управителният съвет няма взето решение за изразходването им, но в същото време средства от договора вече са отпускани. В тази връзка Стефан Драганов входира писмо с въпроси към председателя за непрозрачно разпределяне, с което действие единственото логично обяснение е, че по този начин ще се „купува” лоялност от клубове организатори за предстоящия избор. Съмненията за опорочване на вота на изборното събрание идват и от факта, че бе подменен протокола от проведеното през февруари Общото отчетно събрание. С подмяната, неприетото предложение клубовете, които нямат лицензирани състезатели да бъдат само наблюдатели, без право на глас е включена като прието предложение. По този начин значителна част от членовете на Общото събрание ще бъдат лишени от право на глас за избор на нов УС.
Жалко е, че федерация, върху която се крепи историята на автомобилизма у нас и от която зависи развитието на този спорт в България се управлява тоталитарно, ръководена единствено от мотиви за лична облага. В същото време автомобилния спорт е в най-големия си застой, отпадат състезания, намалява броя на лицензирани състезатели и много от шампионатите са под въпрос за тяхното провеждане.