Италианецът Джандоменико Басо (Фиат Гранде Пунто S2000) спечели Рали България 2009. 40-ото юбилейно издание на надпреварата беше помрачено от жесток инцидент в седмата отсечка "Сестримо" (23,68 км). Екипаж номер 10 Брайън Лавио/Флавио Гугелмини (Пежо 207 S2000) катастрофира и навигаторът Гугелмини загина. Пилотът Лавио беше транспортиран в болница.
Гугелмини е опитен навигатор, като в кариерата си е рабитил и с Джандоменико Басо.
Състезанието беше спряно, седмата отсечка "Сестримо" и осмата "Юндола" бяха отменени, а водещите пилоти, които вече бяха на старта на деветата "Любница" минаха по отсечката в несъстезателен режим.
Спортните комисари взеха решение крайното класиране да се формира на базата на първите 7 отсечки, като екипажите след осмия Давиде ди Бенедето (Пежо 207 S2000) получават неговото време. Така Джандоменико Басо (Фиат Гранде Пунто S2000), който на практка спечели всички скоростни отсечки, е първи, следван от Крум Дончев (Пежо 207 S2000), Корадо Фонтана (Пежо 207 S2000), Димитър Илиев (Мицубиши Лансър Ево 9), Михал Соловов (Пежо 207 S2000) и Ясен Попов (Мицубиши Лансър Ево 9).
За класирането за европейския рали шампионат пилотите получават точки като за пълно състезание, но дневните бонуси са само за първия ден. Така Басо е с 10+3 точки, Дончев взима 8+2, а Фонтана е с 6+1. Полякът Михал Соловов взима 4 точки. При това положение Басо, Соловов и Дончев събират по 43 точки след петия кръг на Европейския рали шампионат.
За Басо това е трета победа в Рали България след успеха му през 2005 и 2006 г. С това той става третият италианец с три успеха в Рали България след Антонио Занини (1979, 1980 и 1983 г.) и Енрико Бертоне (1995, 1996 и 1999 г.).
Официално класиране в Рали България 2009:
1.Джандоменико Басо (FIAT Grande Punto S2000) – 1:32:16,7 ч
2.Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) - + 1:28,4 мин
3.Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000) - + 2:00,4 мин
4.Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) - + 2:32,1 мин
5.Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) - + 2:32,8 мин
6.Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) - + 2:56,5 мин
7.Давиде ди Бенедето (Peugeot 207 S2000) - + 3:35,5 мин
8.Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9) - + 4:01,1мин
9.Антонин Тлустак (Citroen C2 S1600) - + 7:01,2 мин
10.Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9) - + 7:01,5 мин